آرشیو سه‌شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۶، شماره ۶۶۹۴
صفحه آخر
۲۴
یه چیز تو همین مایه ها

تجهیز محیط زیست به سامانه دفاع موشکی!

فریور خراباتی

در موضوع محیط زیست با شرایط دو گانه ای مواجه هستیم. از یک طرف جنگل خوارها و کوه خوارها و دریاخوارها و... مشغول خوردن هستند، از یک طرف هم شکارچیان عزیز و تو دل برو مشغول شکار همین تتمه حیوان باقی مانده در طبیعت کشورمان هستند. خلاصه دور هم نشسته ایم و یک آب باریکه ای هم به نام محیط زیست هست که از آن ارتزاق کنیم.

از آنجایی که مهار و توقف شکارچیان زحمتکش و محترم تبدیل به امری محال شده است، طبق صحبت های انجام شده قرار است که محیط بان های عزیز کشورمان به جلیقه ضدگلوله مجهز شوند. در همین رابطه، بنده خدمت محیط بانان گرامی عرض می کنم که به جای هزینه تراشی برای کشور، بروند و ببینند سلمان خان در فیلم هایش چطوری بعد از شلیک گلوله یا موشک به سمتش جاخالی می دهد تا ما هم با این روش در برابر شکارچی ها از خودمان محافظت کنیم.

باور کنید اوضاع محیط زیست(خودش و حفاظتش!) به قدری خراب است که دیشب یک خرس زنگ خانه ما را زد و گفت:«آپارتمان نقلی، نورگیر، مناسب برای زوج، چیزی توی دست و بال تون دارید؟!». یعنی اگر کل حیوانات محیط زیست را قلفتی برداریم و به شهر بیاوریم، جان شان بیشتر در امان است. چون با ادامه این روند احتمالا بزودی باید جنگل ها را به سامانه دفاع ضد موشکی مجهز کنیم و دست آهوها و یوزپلنگ ها تیربار بدهیم تا بتوانند از خودشان محافظت کنند.

در نتیجه حالا که شرایط حفاظت از محیط زیست را نداریم، سازمان «حفاظت از شکارچیان محیط زیست» را راه اندازی کنیم تا حداقل شکارچیان را طوری آموزش بدهیم که درست و بدون خونریزی شکارشان را انجام بدهند یا حیوانات را بدون سر و صدا در جنگل خلاص کنند.