آرشیو شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶، شماره ۴۰۰۶
اقتصاد
۱۱
پولی و مالی

عضو کمیسیون تلفیق: حقوق های زیر 5 میلیون معلمان در سال 97 تا 18 درصد افزایش می یابد

منبع: تسنیم

عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی وضعیت افزایش حقوق فرهنگیان در سال 97 و پرداخت پاداش پایان خدمت آنها را تشریح کرد. حمیدرضا حاجی بابایی درباره میزان افزایش حقوق فرهنگیان با توجه به بودجه سال 97 خبر داد: «در جلسه ای که اخیرا فراکسیون فرهنگیان مجلس تشکیل داد، مقرر شد اعتبارات وزارت آموزش و پرورش با توجه به نگاه مجلس بر افزایش میزان حقوق ها تغییر پیدا کند.»

او همچنین افزود: «براساس مصوبه مجلس حقوق های زیر 5 میلیون تومان در سال آینده تا 18 درصد افزایش می یابد و براساس احکام فرهنگیان، میانگین حقوق آنها حدود 2 میلیون و 350 هزار تومان است و میانگین دریافتی آنها حدود یک میلیون و 950 هزار تومان می شود.»

رییس فراکسیون فرهنگیان گفت: «در سال 97 حقوق فرهنگیان بطور میانگین 14 تا 15 درصد افزایش می یابد یعنی افرادی که حقوق پایین تری را دریافت می کنند افزایش بیشتری را شاهد خواهند بود که این کار یک گام در جهت عدالت و توجه بیشتر به فرهنگیان است.»حاجی بابایی تاکید کرد که فرهنگیان و تمامی کارمندانی که زیر 5 میلیون تومان حقوق دریافت می کنند تا 18 درصد افزایش حقوق خواهند داشت و همچنین افرادی که تا 2 میلیون و 300 هزار تومان حقوق دریافت می کنند از پرداخت مالیات معاف هستند که با این حساب اکثر فرهنگیان مشمول این قانون خواهند شد.

رییس فراکسیون نمایندگان ولایی همچنین در این گفت وگو توضیح داد که در بودجه وزارت آموزش و پرورش برای سال 97، 33 هزار میلیارد تومان برای ردیف های استانی در نظر گرفته شده بود که این مساله برای افزایش حقوق تا 10 درصد بود اما هم اکنون که افزایش حقوق در این وزارتخانه 14 درصد خواهد بود باید این اعتبار افزایش یابد.

بر اساس مصوبه این کمیسیون هزینه های آب و برق و گاز مدارس تا سقف الگوی مصرف رایگان خواهد شد که اقدامی حمایتی از مدیران مدارس و تقویت مدارس دولتی است. علاوه بر این برای حمایت از مدرسه سازی نیز 1000 میلیارد تومان از محل اوراق مشارکت برای تکمیل پروژه های نیمه تمام در نظر گرفته می شود.

عضو کمیسیون تلفیق خبر داد که مطالبات فرهنگیان در 7 رقم تا اوایل بهمن پرداخت خواهدشد و بخش دیگر آن تا پایان اسفند امسال تسویه خواهدشد.