آرشیو سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

معاون قوه قضائیه: اجرای طرح حبس خانگی مجرمان در 3 استان کشور آغاز شد

معاون قوه قضائیه و رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: طرح حبس خانگی مجرمان یا حبس در محدوده معین با استفاده از ابزار پابند الکترونیکی در استان های تهران، البرز و یزد کلید خورده است و به زودی در سایر مناطق کشور نیز اجرا می شود.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام حمید شهریاری درجمع خبرنگاران در اراک، افزود: تدابیر طرح حبس خانگی مجرمان یا حبس در محدوده معین با استفاده از ابزار پابند الکترونیکی از سه سال گذشته در دستور کار قوه قضائیه قرار گرفته و این طرح به صورت آزمایشی امسال در استان های مذکور بر روی 15 مجرم اجرایی شده است.

وی اظهار کرد: کلیات طرح حبس خانگی مجرمان تکمیل شده و در کوتاه ترین زمان به مجلس شورای اسلامی ارجاع می شود که در صورت تصویب نمایندگان در همه استان های کشور قابل اجرا است.

رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضائیه گفت: این طرح در قانون آیین دادرسی جدید تدوین شده و برای مجرمان درجه پنج تا هشت قابل اجرا است.

حجت الاسلام شهریاری، ابلاغیه الکترونیکی را یکی دیگر از خدمات نوین دستگاه قضایی در کشور دانست و افزود: در گذشته بیش از 70 درصد از ابلاغ نامه ها به صاحبان نمی رسید و مردم مدت زیادی در انتظار درخواست خود سرگردان بودند اما با اجرایی شدن این طرح، بیش از 95 درصد ابلاغیه های الکترونیکی به صاحبان رسیده است.

وی اظهار کرد: عدالت الکترونیکی طرحی جامع است که براساس آن 50 پروژه و 120 زیر پروژه برای این مهم در نظر گرفته شده و مهم ترین آنها حبس خانگی، ابلاغ الکترونیکی و گواهی امضا اسناد الکترونیکی بوده است.