آرشیو سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

رشد بازار با موتور دلار

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری گفت: حذف دستگاه کارتخوان در مطب برخی پزشکان توهین به مردم و بیماران است و نشان می دهد که آن پزشک، فرد متخلفی است. محمود عباسی به ایرنا گفت: ایده آل این است که در حوزه خدمات پزشکی به طور کلی رابطه مالی بین پزشک و بیمار حذف شود، اگر این اتفاق بیفتد یک گام بلند برای اصلاحات در نظام سلامت است.

عباسی افزود: در برخی از دستگاه ها این اتفاق افتاد و شفافیتی که رخ داده، باعث شده که فساد به میزان بسیار زیادی کاهش یابد، مثال عینی آن دفاتر اسناد رسمی است، در این دفاتر به طور کلی و مطلقا رابطه مالی بین ارائه کننده خدمت و مردم وجود ندارد، هر پولی هم باید پرداخت شود با کارت الکترونیک اعتباری، پرداخت می کنند و میزان هزینه پرداختی هم در برگه ای که به مردم می دهند، کاملا مشخص است که چقدر آن حق التحریر دفتر است، چقدر آن مالیات است و به همین ترتیب تا آخر.

وی ادامه داد: باید در مطب ها و مراکز پزشکی و درمانی کشور نیز چنین اتفاقی بیفتد، کار دشواری نیست. بدون تردید پرداخت های خارج از هزینه های قانونی که در برخی مراکز پزشکی وجود دارد، پدیده ای زشت، غیر اخلاقی و غیر قانونی است و جرم قابل تعقیب کیفری و تخلف انتظامی است و باید با آن برخورد جدی شود، مردم هم از این مسائل اطلاع دارند و حتما باید مسئولان دانشگاه های علوم پزشکی و وزارت بهداشت را در جریان بگذارند.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری درباره مصادیق این تخلفات گفت: گاهی کارهای کاملا غیر اخلاقی توسط برخی پزشکان انجام می شود که مثلا دستگاه کارتخوان را در مطب بر می دارند، این مسئله هم توهین به مراجعه کننده است و هم نشان می دهد که آن پزشک، فرد متخلفی است. این مسئله بیشتر در مطب پزشکان دیده می شود و در بیمارستان ها کمتر است و هیچ توجیهی ندارد.

عباسی اظهارداشت: الان کنار خیابان هم که یک نفر می ایستد و هندوانه می فروشد، دستگاه کارتخوان دارد، چطور می شود یک پزشک در مطبش دستگاه کارتخوان نداشته باشد. بدون تردید معلوم است که پزشک به طور عمدی دستگاه کارتخوان را در مطب نگذاشته است.