آرشیو سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۶
اقتصادی
۴

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان اعلام کرد: وجود یک میلیارد تن آهن آماده مصرف در جهان

مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان گفت: در حال حاضر یک میلیارد تن آهن قراضه آماده مصرف در جهان موجود است.

اصفهان- خبرنگار کیهان: بهرام سبحانی گفت: در حال حاضر یک میلیارد تن آهن قراضه آماده مصرف در جهان موجود است که وجود این میزان آهن قراضه برابر با حدود 1/5 میلیارد تن سنگ آهن و این بدان معنی است که طبق پیش بینی های به عمل آمده احتمالا مصرف سنگ آهن نه تنها افزایش نخواهد یافت بلکه کاهش نیز خواهد یافت.

وی گفت: فولادسازان چین به تازگی به کارگیری کوره های قوس الکتریکی را در دستور کار خود قرارداده اند که می تواند علاوه بر مباحث زیست محیطی ریشه در وجود این میزان قراضه نیز داشته باشد. وضعیت احتمالی بازار جهانی فولاد در سال جدید میلادی بخش دیگری از سخنان دکتر سبحانی بود.

وی در این خصوص تصریح کرد: به نظر می رسد به علت ادامه افزایش مصرف فولاد در چین و همچنین ادامه محدودیت های تولید ناشی از تدابیر زیست محیطی در این کشور در سال 2018 با افزایش قیمت محصولات فولادی مواجه باشیم. در این حالت به دلیل کاهش عرضه مواد اولیه و مصرفی از جمله الکترود گرافیتی و افزایش قیمت ها، ممکن است فرصت ها و تهدیدهایی برای سایر فولادسازان جهان به وجود آید؛ بنابراین باید با افزایش بهره وری، کنترل هزینه ها و آگاهی کامل از بازارهای داخلی و جهانی خود را به گونه ای آماده کنیم که بتوانیم به لحاظ میزان تولید و قیمت تمام شده پاسخگوی مشتریان باشیم.

وی از کاهش هزینه ها به عنوان یکی از راهکارهای افزایش درآمد و سود شرکت یاد و اضافه کرد: فولاد مبارکه با مجموعه ای از تلاش ها و به کارگیری راهکار های مختلف توانست شرایط سخت دو سال قبل را به خوبی پشت سر گذارد و با سرمایه گذاری هدفمند در توسعه ها از تولید 5/4 به 7/2 برسد و در عین حال توسعه های مجتمع فولاد سبا، شرکت فولاد سفید دشت چهارمحال و بختیاری و فولاد سنگان را اجرا کند.

او خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی وقتی سود ده می شوند که بتوانند محصولات با ارزش افزوده بالا تولیدکنند و چرخه و زنجیره تولید را طوری تعریف کرد که کار و برنامه ریزی اقتصادی به ارزش افزوده منتج شود.