آرشیو سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۶
ورزشی
۹

تاج: فدراسیون از فروش بلیت جام جهانی تجارت نمی کند

رئیس فدراسیون فوتبال درباره فروش بلیت های جام جهانی 2018 گفت که این بلیت ها با قیمت های فیفا به مردم فروخته شده است.

دیروز در محل فدراسیون فوتبال، قرعه کشی بلیط فروشی جام جهانی برگزار شد.مهدی تاج درباره نحوه بلیت فروشی جام جهانی 2018 روسیه اظهار کرد: در دوره قبل بلیت فروشی در اختیار آژانس های مسافرتی بود که فدراسیون هم سهمیه ای در آن داشت. برای جام جهانی 2018 روسیه قرار شد که فدراسیون از طریق بلیت فروشی جام جهانی تجارت نکند و بلیت ها را با قیمت فیفا به مردم بفروشیم.

رئیس فدراسیون فوتبال افزود: بلیت فروشی در گروه یک به قیمت 210 دلار (جایگاه و روبه روی جایگاه)، گروه دو با قیمت 165 دلار (چهارگوشه استادیوم) و گروه سه با قیمت 165 دلار (پشت دروازه ها) انجام شد.

او افزود: به جز دیدار اسپانیا که دیدار دوم تیم ملی است و افراد زیادی ثبت نام کردند، بلیت باقی دیدارها را می توانیم بفروشیم.

در این جلسه توضیح داده شد که فیفا 8 درصد از بلیت های قابل فروش هر ورزشگاهی که ایران بازی دارد را در اختیار ایران قرار می دهد. سپس 70 درصد از این تعداد بلیت در اختیار فدراسیون فوتبال است تا آن ها را به فروش برساند.

هم چنین تعدادی هم در اختیار رئیس فدراسیون فوتبال قرار می گیرد که رئیس فدراسیون باید هزینه این بلیت ها را پرداخت کند. برای مثال 700 بلیت از ورزشگاه سنت پترزبورگ که 61 هزار نفر ظرفیت دارد در اختیار رئیس فدراسیون فوتبال قرار می گیرد.