آرشیو سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۶
ورزشی
۹

برتری برابر کره جنوبی، تنها راه صعود تیم ملی هندبال به نیمه نهایی آسیا

روز نخست مرحله دوم رقابت های هندبال قهرمانی آسیا دیروز پیگیری شد و عربستان و کره جنوبی از گروه یک و قطر و بحرین از گروه دوم در صدر قرار گرفتند.

روز نخست مرحله دوم رقابت های هندبال قهرمانی آسیا دیروز پیگیری شد. کره جنوبی و عمان که از دیگر هم گروه های ایران در این دور از رقابت ها هستند در این روز به مصاف هم رفتند و در پایان کره جنوبی با نتیجه 29 بر 27 مقابل عمان به برتری رسید. در سایر دیدارهای این روز نیز عربستان، قطر، بحرین، ازبکستان و استرالیا به برتری رسیدند.

تیم ملی هندبال ایران که پیش از این در مرحله مقدماتی مقابل ازبکستان و ژاپن به برتری رسیده بود در مرحله دوم با عربستان، کره و عمان هم گروه شد و در اولین دیدار خود در دور دوم مقابل عربستان نتیجه بازی را 23 بر 26 واگذار کرد. نیمه اول این بازی با نتیجه 11 بر 12 به سود عربستان به پایان رسید که تنها دقایق پایانی این نیمه در تلویزیون پخش شد.

در نیمه دوم هم عربستان با حساب 14 بر 12 به برتری رسید که دروازه بان عربستان با درخشش خود موقعیت های زیادی را از ایران گرفت.

اندک تماشاچیان با پرچم ایران در سالن مسابقات برای تشویق تیم ملی هندبال ایران حضور داشتند. علیرضا رحیمی و محمدرضا رجبی رئیس و دبیر فدراسیون هندبال نیز در میان تماشاچیان شاهد بازی ملی پوشان بودند. محمد قاسمی بازیکن تیم ملی نیز در میان تماشاگران بیننده بازی بود.

تیم ملی هندبال ایران باید امروز ساعت 13:30 به مصاف کره جنوبی برود. ملی پوشان هندبال ایران در صورت برد مقابل کره و عمان می توانند ضمن راه یابی به نیمه نهایی، مجوز ورود به رقابت های جهانی آلمان را نیز کسب کنند.