آرشیو سه‌شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۲۶
اخبار کشور
۱۰

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس: دستورالعمل اردوهای راهیان نور بازنگری می شود

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: در راستای حمایت از اردوهای دانشجویی و دانش آموزی دستورالعمل اردوهای راهیان نور بازنگری می شود.

محمدمهدی زاهدی در گفت وگو با خبرگزاری فارس در بندرعباس اظهار کرد: در راستای حمایت از اردوهای دانشجویی و دانش آموزی، مجلس در ماده 63 قانون حمایت از اردوها تاکید جدی بر بازنگری این قانون دارد.

وی افزود: از مسئولان آموزش و پرورش خواسته شده تا آیین نامه اعزام دانشجویان و دانش آموزان را بازنگری کرده به گونه ای که دانش آموز از مقصد یعنی منزل تا برگشت تحت پوشش و نظارت آنلاین مسئولان مربوطه و خانواده می باشد.

رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: با این طرح دیگر والدین و تمامی مسئولان مربوطه در جریان تمام امور اردویی می باشند حتی رانندگان سرویس، مربیان و دانش آموزان مورد نظارت آنلاین قرار خواهند گرفت تا هرگونه حادثه واتفاقی بلافاصله منعکس و مورد بررسی قرار بگیرد.

زاهدی گفت: برگزاری اردوها برای شادابی روحیه و نشاط اجتماعی لازم است اما بایستی بسترهای اولیه آن را فراهم کرده و با تعریف راهکارهای قانونمند در جهت کاهش اتفاقات در این اردوها حرکت کنیم.

وی درپایان گفت: امیدواریم با اجرای این دستورالعمل دیگر شاهد بروز سوانح دردناک در حوزه نخبگان دانشجو و دانش آموز کشور نباشیم