آرشیو سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۴۲۵۵
استان ها
۱۸

کوتاه

ساخت بیمارستان 600 تختخوابی در ارومیه با سرمایه گذاری اتریشی ها

بهاره پورعلی -دنیای اقتصاد - ارومیه: نماینده ارومیه در مجلس شورای اسلامی از ساخت بیمارستان 600تختخوابی در این شهر با سرمایه گذاری یک شرکت اتریشی خبرداد.

روح الله حضرت پور، نماینده ارومیه در مجلس و داود دانش جعفری، مشاور عالی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دیدار با هیات سرمایه گذار اتریشی ضمن عقد تفاهم نامه همکاری طی سه ماه آینده برای انجام فاینانس، ساخت و تجهیز بیمارستان نسل پنجمی 600تختخوابی علوم پزشکی ارومیه به توافق رسیدند.وی گفت: این شرکت که از آن به عنوان بزرگ ترین بیمارستان ساز نسل پنجم جهان یاد می شود، با پیگیری های صورت گرفته این بار سرمایه خود را به ارومیه خواهد آورد.حضرت پور افزود: این شرکت اتریشی متعهد شده است که این بیمارستان را در مدت چهار سال به مردم ارومیه تحویل دهد.

افتتاح فاز دوم مجتمع آبرسانی کمهتی در شهرستان رودان

بندرعباس -دنیای اقتصاد: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان از بهره برداری از فاز دوم مجتمع آبرسانی کمهتی در شهرستان رودان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان، عبدالحمید حمزه پور اظهار کرد: با اجرای فاز دوم مجتمع آبرسانی کمهتی در شهرستان رودان مشکل کمبود و کیفیت آب شرب 6 روستای خیرآباد، قلعه کمیز، نزک، پانهر، وزیری و کهنشوئیه مرتفع و مشترکان آنها از نعمت آب شرب سالم بهره مند شدند.وی در ادامه درباره مشخصات طرح توضیح داد: احداث یک حلقه چاه، یک باب موتورخانه، 12 کیلومتر شبکه توزیع و دو کیلومتر خط انتقال از مشخصات اجرایی طرح است.حمزه پور اضافه کرد: با اجرای فاز دوم این مجتمع 6 روستا با جمعیتی بالغ بر 15 هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی هرمزگان در خصوص میزان اعتبار انجام این طرح اظهار کرد: میزان اعتبار انجام این طرح 14 میلیارد ریال بوده است.

صادرات 54 تن پسته و 173 کیلوگرم زعفران از فارس

محمد صداقت- دنیای اقتصاد – شیراز: مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از صادرات 54 تن پسته و 173کیلوگرم زعفران به کشورهای چین، سوئد، قطر، کویت، آلمان و مالزی خبر داد. هدایت الله رحیمی افزود: در 8 ماه امسال، پسته به ارزش 2/ 1میلیون دلار با افزایش 2/ 1 درصد نسبت به سال مشابه و زعفران هم به ارزش 43 هزار دلار به خارج از کشور صادر شده است.