آرشیو سه‌شنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۴۲۵۵
بورس کالا
۱۵
خبر بنگاه ها

افتتاح رسمی 2 طرح بزرگ چادرملو در دهه فجر

گروه بنگاه ها: طرح های فولاد یک میلیون و 300 هزارتنی و نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی چادرملو در اردکان یزد همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی رسما افتتاح می شوند.

مدیر عامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با اعلام این خبر به تشریح اهداف و خط مشی های چادرملو پرداخت و گفت: این شرکت همواره در جهت خلق ارزش افزوده در فرآیند تولید گام برداشته و به جرات می توان گفت چادرملو اکنون به مرحله ای رسیده است که محصول خود را با استخراج مواد اولیه از دل زمین و معدن آغاز کند و پس از فرآوری و تولید کنسانتره در 5خط تولید با ظرفیت 10 و نیم میلیون تن در سال تامین مواد اولیه فولادی ها را به انجام رساند. محمود نوریان افزود: علاوه بر تامین مواد اولیه کارخانه گندله سازی اردکان که امسال حدود 3 میلیون و 700 هزار تن گندله تولید کرده، به زودی به مرز 4 میلیون تن می رسد. از این رو قادر است خوراک لازم برای واحدهای بزرگ فولادی کشور از جمله فولاد مبارکه و خوزستان را نیز تامین کند. وی گفت: در مرحله بعدی با سرمایه گذاری در دو واحد تولید آهن اسفنجی و شمش فولاد غدیر ایرانیان و ارفع بخشی از گندله تولید شده به این واحدها منتقل و مازاد آن به صنایع فولاد کشور عرضه می شود.

نوریان همچنین افزود: در آخرین مرحله از زنجیره تولید فولاد، چادرملو اقدام به سرمایه گذاری در طرح نورد و فولاد سرمد ابرکوه کرده که سالانه بالغ بر 500 هزار تن انواع میلگرد تولید می کند.وی خاطرنشان کرد: پروژه کارخانه فولاد چادرملو نیز که قادر است تا یک میلیون و 300 هزار تن شمش فولاد تولید کند، امسال به مرحله بهره برداری رسیده و هفته آینده همزمان با ایام دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور مقامات کشوری رسما افتتاح می شود.مدیر عامل چادرملو گفت: پیش بینی می شود تا پایان امسال بیش از 300 هزارتن شمش فولادی در این واحد تولید شود. به این ترتیب می توان گفت چادرملو یکی از معدود شرکت های بزرگ معدنی و صنعتی است که توانسته پیشگامی خود را در تکمیل چرخه تولید فولاد به اثبات برساند.وی افتتاح رسمی نیروگاه 500 مگا واتی سیکل ترکیبی اردکان در مجتمع صنعتی چادرملو را نیز از دیگر برنامه های این شرکت عنوان کرد و گفت: این نیروگاه در سه فاز با سرمایه گذاری ارزی 265 میلیون یورو اجرا و هم اکنون وارد شبکه سراسری برق شده است.