آرشیو پنجشنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۳۵
سینما
۱۲
سینمای جهان

مل گیبسن باز هم سراغ مسیح می رود

کیکاووس زیاری

مل گیبسن در تدارک کارگردانی دومین قسمت درام مذهبی «مصائب مسیح» خود است. این کارگردان و تهیه کننده قدیمی سینما در حالی قسمت دوم این فیلم موفق را تولید می کند که 14 سال از نمایش عمومی اولین قسمت آن می گذرد.

جیم کاویزل که در نسخه اصلی، نقش حضرت مسیح را بازی کرد در قسمت دوم همین نقش را تکرار خواهد کرد. نزدیکان به گیبسن می گویند مذاکرات نهایی بین این فیلمساز و کاویزل ادامه دارد. بازیگر 49 ساله سینما که از تکرار نقش موفق قبلی خود خشنود به نظر می رسد، در تولید قسمت دوم مشارکت دارد.

شرکت فیلمسازی کاویزل آی سی ام پارتنر، بخشی از هزینه های فیلم را تقبل خواهد کرد. خبر قطعی تولید مصائب مسیح2 در حالی تیتر اول نشریات هنری شده که از 20 ماه قبل زمزمه هایی مبنی بر ساخت این فیلم به گوش می رسید. اما تا چند روز قبل هنوز مشخص نبود گیبسن دوباره از کاویزل دعوت به همکاری می کند یا نه. به نوشته هالیوود ریپورتر، در سال 2016 رندال والاس اولین طرح فیلمنامه قسمت دوم فیلم را نوشت. هنوز معلوم نیست او کار نگارش فیلمنامه اصلی را هم انجام می دهد یا نه. والاس در گفت وگویی اعلام کرد، گیبسن هنوز او را به صورت رسمی دعوت به کار نکرده است. با توجه به این که فیلمنامه «شجاع دل» او به دریافت جایزه اسکار بهترین فیلمنامه موفق شد، احتمال داده می شود گیبسن دوباره از او دعوت به همکاری کند. گیبسن که تهیه کننده این درام مذهبی 70 میلیون دلاری هم هست، زمانی برای شروع کار فیلمبرداری تعیین نکرده است. پیش بینی می شود فیلم تا زودتر از اواخر 2019 یا اوایل 2020 آماده نمایش عمومی نشود. نسخه اصلی فیلم که نمایش آن با جنجال های زیادی همراه بود، با استقبال تماشاگران کشورهای مختلف جهان روبه رو شد.