آرشیو شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۳۶
ورزش
۱۸

کی روش یک ایرانی الاصل دیگر هم به تیم ملی می آورد؟

دنیل ارزانی؛ در تیررس کارلوس

کارلوس کی روش نگاه دقیقی به لژیونرهای ایران در کشورهای مختلف دارد. در گذشته او توانست قوچان نژاد و اشکان دژاگه را به تیم ملی بیاورد که حاصل حضور آنها، برای ایران بسیار خوب بود. او نیم نگاهی به بازیکنان مختلف دارد و شنیده می شود تازه ترین بازیکنی که کی روش روی او زوم کرده، دنیل ارزانی است.

این بازیکن 19 ساله است و خود را به عنوان یک استعداد درخشان در فوتبال استرالیا معرفی کرده است. این بازیکن عضو باشگاه ملبورن است و توانسته حتی نگاه مربیان ملی را به خود جلب کند. دنیل پدر و مادر ایرانی دارد و سابقه بازی در تمام تیم های پایه استرالیا هم در کارنامه اش دیده می شود. طبق گزارش رسانه های معتبر، دنیل که نامزد دریافت بهترین بازیکن جوان سال استرالیا هم شده بود، شانس خوبی برای حضور در تیم ملی این کشور برای حضور در جام جهانی دارد. البته دنیل در تازه ترین مصاحبه خود گفته بعید به نظر می رسد در استرالیا شانسی به او برسد و به همین دلیل شنیده می شود احتمال حضور در تیم ملی ایران زیاد خواهد بود. به نوشته رسانه های استرالیایی، کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی در تلاش است تا این بازیکن را جذب تیم ملی ایران کند و گویا با این بازیکن ارتباط هم برقرار کرده است.

ارزانی در استرالیا به دنیا آمده و 175 سانتی متر قد دارد. او هافبک وسط و راست پاست. او سابقه بازی در تیم زیر 16 و زیر 17 ساله های استرالیا را دارد. سال 2013 دنیل در رقابت های ملی جوانان استرالیا حاضر شد و توانست عنوان بهترین بازیکن مسابقات را مال خود کند. او در سال 2014 با تیم استرالیا به تور ایتالیا رفت و عنوان بهترین بازیکن تیم را مال خود کرد. در سال 2014 تا 2015 او در لیگ جوانان عنوان عملکرد موفقی داشت. در سپتامبر 2014 همراه با استرالیا به مسابقات آسیایی رفت که تا نیمه نهایی پیش رفتند و ارزانی عملکرد فوق العاده خوبی داشت. به نوشته رسانه های استرالیایی دانیل بازیکنی سرعتی است و تکنیک بسیار بالایی دارد. او خلاقیت زیادی در زمین بازی دارد و یکی از ویژگی های اصلی اش بازیخوانی است. این ویژگی های ارزانی، کی روش را هم به سمت او کشیده و هیچ بعید نیست او را به تیم ملی ایران بیاورد.