آرشیو سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۷
حوادث
۱۷

محاکمه عاملان شهادت مامور پلیس

گروه حوادث/ دو قاچاقچی بزرگ پاکدشتی که در درگیری با ماموران، افسر پلیسی را با شلیک گلوله به شهادت رسانده بودند، پای میز محاکمه نشستند. به گزارش خبرنگار حوادث«ایران»، سال 94 این دو قاچاقچی که با ورود ناگهانی ماموران به مرکز تهیه و توزیع مواد مخدر صنعتی غافلگیر شده بودند اقدام به تیراندازی کردند که یکی از آنها به ستوان یکم میثم مولایی اصابت کرد و باعث شهادت او شد. متهمان پس از این درگیری قصد فرار داشتند که با واکنش بموقع ماموران در محل دستگیر شدند.

فریبرز و رامین پس از دستگیری تحت بازجویی قرار گرفتند. فریبرز به عنوان متهم ردیف اول در بازجویی نخست شلیک به مامور پلیس را پذیرفت. متهم ردیف دوم هم به ماموران گفت: آن روز تازه وارد محل تولید مواد مخدر شده بودم که چند دقیقه بعد صدای در آمد و من در را باز کردم. در همین حال فریبرز با اسلحه ای که در اختیارش بود ماموران را به رگبار بست ولی من هیچ نقشی در کشته شدن افسر پلیس نداشتم.» این دو متهم صبح دیروز از زندان به شعبه هفتم دادگاه کیفری استان تهران منتقل شدند وپای میز محاکمه ایستادند. در ابتدای جلسه مادر شهید مولایی قصاص عامل قتل فرزندش را خواستار شد و سپس متهم ردیف اول در حالی که اتهامش را قبول داشت، گفت: من از روی ترس اقدام به تیر اندازی کردم و قصد کشتن کسی را نداشتم. پس از اظهارات این دو متهم قضات وارد شور شدند تا رای خود را صادر کنند.

مادر افسر شهید میثم مولایی به خبرنگار حوادث «ایران» گفت: پسرم پنج سال پیش از شهادتش ازدواج کرده بود. او فارغ التحصیل رشته حقوق بود وشغلش را خیلی دوست داشت. حالا تنها نوه ام یادگار او است که امیدوارم هر وقت بزرگ شد مانند پدرقهرمانش برای وطنش خدمت کند.