آرشیو سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۳
ورزشی
۹

اعزام مبهم تیم ملی بوکس به بلغارستان

روزبهانی، کیانوش رستمی دوم شده است؟

تیم ملی بوکس ایران در صورتی به مسابقات بلغارستان اعزام می شود که با حاشیه های زیادی رو به رو است.

پس از انتخاب حسین ثوری به عنوان رئیس فدراسیون بوکس و ادامه فعالیت اکبر احدی در تیم ملی به عنوان سرمربی، خبرهای اعزام بوکسورها به مسابقات تدارکاتی و البته بین المللی بلغارستان در راستای بالا رفتن سطح آمادگی ملی پوشان برای حضوری موفق در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا شنیده شد. با حواشی زیادی که در رابطه با اعزام تیم ملی بوکس به این تورنمنت وجود داشت، سرانجام این اعزام به روز 28 بهمن ماه موکول شد اما حواشی همچنان در اطراف این تصمیم فدراسیون و کادر فنی وجود دارد.

یکی از اصلی ترین حواشی موجود در این مورد، تغییر مداوم تصمیمات کادرفنی و فدراسیون بوکس پیش از اعزام تیم ملی است. ابتدا قرار بود ملی پوشان سنگین وزن به این تورنمنت اعزام شوند. سپس قرار شد یک یا دو تیم اعزام شوند و حالا بار دیگر تصمیم فدراسیون و کادر فنی این است که تنها اوزان سنگین به این تورنمنت اعزام شوند.

اگر از موضوع گفته شده بگذریم نکات دیگری وجود دارد که نمی توان آن ها را نادیده گرفت. طبق گفته فدراسیون بوکس اوزان سنگین وزن شانس اول مدال ایران در بازی های آسیایی پیش رو هستند و به همین دلیل عازم بلغارستان می شوند، اما آیا احسان روزبهانی که بوکسور سنگین وزن تیم ملی است نباید به جای تمرینات انفرادی در این تورنمنت شرکت کند؟ روزبهانی قصد دارد برای بازی های آسیایی 2018 در یک وزن بالاتر فعالیت کند، آیا نباید در این تورنمنت تدارکاتی اولین تجربیات خود را در وزن جدید به دست آورد؟ باید دید که آیا روزبهانی در بوکس به یک کیانوش رستمی در وزنه برداری تبدیل شده که برای خود و تیم ملی تعیین تکلیف می کند یا اینکه کادر فنی و فدراسیون بوکس توان کنترل کردن او را دارند. البته تفاوت این دو ورزشکار هم بسیار زیاد است چرا که رستمی قهرمان المپیک بوده اما روزبهانی حتی طلای بازی های آسیایی را هم ندارد.

با توجه به همه این مسائل، امید می رود فدراسیون بوکس برای اوزان سبک وزن تیم ملی نیز فکری کند. بوکس دنیا روز به روز در حال پیشرفت است و با منع اعزام سبک وزن های ایران به تورنمنت های تدارکاتی، نمی توان از آن ها انتظار مدال در تورنمنت های مهم تر را داشت.