آرشیو سه‌شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۴
حوادث
۱۹

واژگونی مرگبار اتوبوس در محور دیهوک فردوس

واژگونی اتوبوس زائران در حوالی طبس، 9 کشته بر جای گذاشت. 36 سرنشین دیگر اتوبوس مصدوم شدند که حال ده نفر از آنها وخیم است.

به گزارش جام جم، این اتوبوس روز یکشنبه از شهرستان گچساران به مقصد مشهد حرکت کرد. 42 زائر زن و سه مرد سرنشینان این اتوبوس بودند. ساعت 2 و 34 دقیقه بامداد دوشنبه اتوبوس در سه راهی جاده دیهوک فردوس از مسیر اصلی منحرف و واژگون شد. پس از گزارش این حادثه توسط سرنشینان خودروهای عبوری، بلافاصله نیروهای هلال احمر و اورژانس در محل حادثه حاضر شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات هلال احمر با اشاره به این که شش تیم امداد جاده ای از دیهوک و بشره در محل حادثه حاضر شدند، خاطر نشان کرد: 9نفر از سرنشینان اتوبوس در محل حادثه جان باخته بودند. 36 نفر دیگر هم مجروح شده بودند. مجروحان این سانحه رانندگی بلافاصله به بیمارستان های فردوس و طبس منتقل شدند و بعد از اقدامات درمانی مشخص شد، حال ده نفر از مصدومان وخیم است. مدیر مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند درباره آخرین وضعیت مصدومان گفت: یک مصدوم از بیمارستان فردوس به وسیله اورژانس هوایی بیرجند، سه مصدوم از بیمارستان طبس توسط اورژانس هوایی طبس و شش نفر نیز با اتوبوس آمبولانس به بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند منتقل شدند. علی دلخروشان افزود: 16 نفر از مجروحان این حادثه در بیمارستان طبس و ده نفر نیز در بیمارستان فردوس مراحل درمان را می گذرانند.

این سانحه نیاز به دستگاه سی تی اسکن در شهر فردوس را بیش از پیش نمایان کرد. به گفته رئیس اورژانس فردوس، دستگاه سی تی اسکن موجود در این بیمارستان، مدت یک ماه است خراب و غیرقابل استفاده بوده و در حال حاضر مصدومان باید برای انجام امور تشخیصی سی تی اسکن و ام.آر.آی به بیرجند اعزام شوند.بر اساس اعلام رئیس پلیس راه خراسان جنوبی، بی توجهی به جلو علت این سانحه رانندگی بود.

اسامی جان باختگان این سانحه به این شرح اعلام شده است: 1 جواهر هرمزی مقدم از تلخاب شیرین 2 ملکه کرمی 3 شاه بی بی جلالی از دیل 4 فاطمه زهرا فاتحی منش از دیل 5 زری بزرگ زاده از دیل 6 شاه بی بی درودگراصل از دیل 7 زینب رضایی لار از لار باشت 8 شوکت محمدپوربیدک از بیدک باشت 9 گل جهان افتخاری عمله از بیدزرد