آرشیو چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۶۷۱۸
حوادث
۱۷
خبر

مسافران اتوبوس، قربانی خستگی راننده

گروه حوادث/ خستگی و خواب آلودگی راننده و بی توجهی به جلو، علت اصلی واژگونی اتوبوس حامل 42 زن وسه مرد بود که از شهرستان گچساران راهی مشهد بودند.

به گزارش خبرنگار حوادث «ایران»، این اتوبوس با 45 مسافر در ساعت 2 و 34 دقیقه بامداد دوشنبه در محور دیهوک- فردوس واژگون شد که درپی آن 9 زن کشته و 23 نفر دیگر مجروح شدند.سرهنگ حسین رضایی- رئیس پلیس راه خراسان جنوبی- گفت: علت اصلی واژگونی این اتوبوس بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده اعلام شده است. سایر علت ها توسط کارشناس های پلیس راهور در حال بررسی است.

حال مصدومان مساعد است

دکتر محمد دهقانی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند نیز دیروز درباره آخرین وضعیت مصدومان گفت: «در مجموع تاکنون مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس در محور دیهوک - فردوس مشکل خاصی برای درمان نداشته اند و حال عمومی آنها خوب است. تاکنون 2 نفر از مصدومان بیمارستان طبس مرخص شده و 6 نفر نیز در بخش جراحی عمومی بستری هستند که حال عمومی شان خوب است. همچنین 10 نفر نیز در بخش جراحی عمومی بیمارستان فردوس بستری هستند که حال عمومی آنها خوب است. از 18 نفر مصدوم اعزامی به بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند، 6 نفر نیاز به عمل ارتوپدی و جراحی داشتند که اقدامات لازم انجام شد اما حال یک نفر وخیم گزارش شده است. از میان مصدومان سه نفر دچار قطع عضو و یک نفر نیز ضایعه نخاعی شده اند.

انتقال پیکر جان باختگان

جلال پوران فرد، رئیس مرکز حوادث و فوریت های پزشکی کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیکر جان باختگان سانحه رانندگی جاده دیهوک -فردوس در استان خراسان جنوبی با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به گچساران منتقل شد.

رسیدگی فوق العاده به پرونده تصادف

حجت الاسلام والمسلمین مزارعی- رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد-نیز گفت: با توجه به طولانی بودن مسیر گچساران به طبس، با دریافت نیابت قضایی ازحادثه دیدگان، نیازی به مراجعه آنها به دادسرا و دادگاه محل وقوع حادثه نیست و پرونده در دادسرای گچساران رسیدگی خواهد شد.