آرشیو چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۳۰۸۶
اقتصاد
۵

گذر

نشت سوخت از کشتی سانچی به حداقل رسید

سخنگوی شرکت ملی نفت کش ایران گفت: میزان آلودگی و نشت سوخت از کشتی نفت کش سانچی به حداقل میزان خود رسیده است. کاپیتان محسن بهرامی درباره آخرین وضعیت نشت سوخت از کشتی سانچی که پس از غرق‎شدن در عمق 115 متری دریا آرام گرفته است، به مارین تایمز گفت: بررسی‎های کارشناسان حاضر در محل و همچنین گزارش های دریافتی از ربات کاوشگر نشان می‎دهد که میزان آلودگی و نشت سوخت از کشتی سانچی به حداقل میزان خود رسیده است. این مقام مسئول در شرکت ملی نفت کش ایران درباره نشت محموله از مخازن بار کشتی سانچی گفت: نظرات کارشناسان حاکی از نبود محموله در مخازن بار این کشتی است چراکه احتمالا بخش عمده آن سوخته و مابقی نیز با نشت به دریا به دلیل فراربودن تبخیر شده است. بهرامی با بیان اینکه بخش عمده سوخت این کشتی از بین رفته است، گفت: سوخت باقی‎مانده هم در اثر حرارت ناشی از آتش سوزی غلیظ شده و به دلیل دمای بسیار پایین آب در عمق 115 متری، درحال حاضر احتمال نشت آن بسیار ضعیف است.

50درصد حوادث ناشی از کار در حوزه ساختمان است

حامد مانی فر، مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان، با اشاره به جشنواره نشان تعالی سلامت، ایمنی و محیط زیست (HSE) بیان کرد: 50 درصد حوادث ناشی از کار در حوزه ساختمان است.

11 هزار میلیارد هزینه آلودگی هوا

رئیس دهمین همایش بین المللی موتورهای درون سوز و نفت با بیان اینکه 80 درصد آلودگی های هوا مربوط به خودروهاست، افزود: براساس برآوردها هزینه های اجتماعی این آلودگی در سال گذشته، 11 میلیارد تومان بوده است که باید به این میزان، اختلالات روانی ناشی از آلودگی های صوتی را نیز افزود. مصطفی میرسلیم کاهش امنیت جسمی و جانی را از دیگر تبعات توسعه خودروها دانست و یادآور شد: از سال 80 تا 96 تعداد 360 هزار نفر به دلیل تصادفات جان خود را از دست دادند، این عدد به معنی این است که تعداد کشته شدگان در تصادفات جاده ای بیشتر از کشته شدگان در جنگ تحمیلی بوده است.