آرشیو چهار‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۳۰۸۶
حوادث
۱۱

عملیات 48 ساعته پلیس برای انهدام 29 باند تبهکار

شرق: پلیس آگاهی تهران بعد از دو هفته کار اطلاعاتی در عملیاتی 48 ساعته، 29 باند تبهکار را متلاشی کرد. سردار حسین رحیمی، رئیس پلیس پایتخت، در این باره گفت: «ماموران پلیس آگاهی در 48 ساعت گذشته عملیاتی را به مرحله اجرا گذاشتند که بیش از دو هفته روی آن کار اطلاعاتی انجام شده بود».

او با اشاره به دستاوردها و نتایج این عملیات گفت: «در عملیات های ماموران پلیس آگاهی، 10 باند سارقان به عنف، زورگیری، کیف قاپی و... منهدم شده و در مجموع 40 نفر از سارقان دستگیر شدند».

او با بیان اینکه در این مدت 9 باند سرقت از اماکن، مغازه ها و منازل نیز شناسایی و منهدم شد، گفت: «36 نفر نیز در این عملیات دستگیر شدند. همچنین هفت باند سارقان خودرو، موتورسیکلت و لوازم خودرو نیز منهدم شد که از این باندها نیز 29 نفر دستگیر شدند».

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه سه باند فعال در زمینه جعل و کلاهبرداری نیز از سوی ماموران پلیس آگاهی منهدم شده است، اظهار کرد: «17 نفر نیز در این سه باند فعالیت داشتند که دستگیر شدند».

او با بیان اینکه در مجموع این عملیات ها 29 باند شناسایی شد، اظهار کرد: «پلیس در مجموع این عملیات ها 82 سارق را دستگیر کرد که 61 درصد آنها پیش تر سابقه دستگیری داشته اند».

رحیمی افزود: «همچنین یکی دیگر از طرح های پلیس شناسایی و دستگیری محکومان متواری از زندان بود که در همین راستا 17 نفر از مجرمانی که پس از اخذ مرخصی دیگر به زندان بازنگشته یا تحت تعقیب بودند، دستگیر شدند».

او از شناسایی و دستگیری 13 نفر از اعضای شرکت هرمی نیز خبر داد و گفت: «اعضای این شرکت با وعده استخدام و پولدارشدن در کوتاه ترین زمان جذب شده و آنان نیز در حال فریب دادن دیگر افراد بودند که خوشبختانه با اقدام به موقع پلیس در شمال تهران دستگیر شدند».

رحیمی افزود: «اخیرا نیز باند سه نفره ای که اقدام به قاچاق گوشی های تلفن همراه کرده بود، منهدم شده و از اعضای آن 900 دستگاه گوشی کشف شد».