آرشیو چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۴۲۶۷
خودرو
۱۶

جهان خودرو

تعطیلی کارخانه جنرال موتورز در کره

دنیای اقتصاد: شرکت خودروسازی جنرال موتورز اعلام کرد فعالیت ضررده خود در کره جنوبی را محدود خواهد کرد.

به گزارش رویترز، جنرال موتورز یکی از چهار کارخانه تولید خودرو این شرکت در کره جنوبی را تعطیل خواهد کرد. گفته می شود تعطیلی این کارخانه ضرری معادل 850 میلیون دلار به جنرال موتورز وارد می کند که نیمی از آن برای پرداخت مطالبات کارگران صرف خواهد شد. خودروساز آمریکایی اعلام کرد در مورد سرنوشت سه کارخانه دیگر هنوز تصمیم نهایی اتخاذ نشده است. جنرال موتورز درگیر مذاکره با مقامات دولتی کره جنوبی و اتحادیه های کارگری است تا به کمک برنامه های صرفه جویی اقتصادی، کسب و کارش در کره جنوبی را سودآور کند. دن آمان، مدیر جنرال موتورز، در این خصوص گفت: «فرصت تنگ است و همه باید همگام با شرایط اضطراری پیش بروند.» تعطیلی این کارخانه تازه ترین اقدام جنرال موتورز در راستای برنامه اولویت بخشیدن به سودآوری و نوآوری است.

فراخوان هوندا

دنیای اقتصاد: شرکت خودروسازی هوندا اعلام کرد به منظور تامین رضایت مشتریان و پاسخگویی به شکایات مطرح شده، فراخوان بزرگی در چین اعلام خواهد کرد.

به گزارش رویترز در این فراخوان بیش از 350 هزار دستگاه از محصولات هوندا برای رفع نقصی فرا خوانده می شوند که عملکرد موتور خودرو را در شرایط آب و هوای سرد زمستانی تحت تاثیر قرار می دهد. در یک ماه اخیر بسیاری از خریداران محصولات هوندا در چین بابت این نقص فنی و اشکال در گرم شدن موتور، به مراکز خدماتی هوندا در این کشور مراجعه و مراتب شکایت خود را اعلام کرده اند. هوندا اعلام کرد در این فراخوان خودروهای شاسی بلند «سی آر-وی» و سدان های سیویک که دارای موتور توربوشارژ 5/ 1 لیتری هستند مورد بازبینی و تعمیر احتمالی قرار خواهند گرفت. طبق اعلام این خودروساز دلیل اصلی مشکل، تجمع بنزین نسوخته است.