آرشیو چهار‌شنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۴۴
صفحه آخر
۱۲

داعش 11 روستا را در افغانستان تصرف کرد ژنرال افغان: تکفیری ها از حمایت غرب برخوردارند

همزمان با افزایش فعالیت گروه تروریستی داعش در افغانستان و تسلط این گروه بر 11 روستا، یک ژنرال بازنشسته افغانستانی گفت، غرب از داعش در این کشور، حمایت می کند.

گروه تروریستی «داعش» در افغانستان دیروز با صدور بیانیه ای، اعلام کرد که عناصر این گروه بر 11 روستا در منطقه «علینکار» استان «لغمان» واقع در شرق افغانستان مسلط شدند.

به گزارش فارس، فعالیت تروریستی داعش در افغانستان طی هفته های اخیر شدت پیدا کرده است، به گونه ای که روسیه نیز نسبت به آن، ابراز نگرانی می کند. طی روزهای گذشته هم «کابلوف» نماینده رئیس جمهور روسیه در افغانستان و هم «واسیلی نبتزیا» نماینده مسکو در سازمان ملل اعلام کرده اند که کشورهای غربی در حال حمایت از داعش در افغانستان هستند. «نبتزیا» گفت: ما از ادامه فعالیت داعش در منطقه، به ویژه در افغانستان نگران هستیم.

اظهارات ژنرال بازنشسته افغانستانی

«جاوید کوهستانی» ژنرال بازنشسته و کارشناس مسائل سیاسی - نظامی افغانستان در گفت وگو با تسنیم، تصریح کرد که موسسات و نهادهای غربی طی 16 سال گذشته، جنگ را در افغانستان شعله ور نگه داشته اند و در تشویق و حمایت از مخالفان مسلح و برافراشته شدن پرچم داعش، نقش داشته اند و در این رابطه، گاهگاهی رسانه ها گزارش هایی را منتشر می کنند.

پیش از این، رسانه ها به نقل از نماینده روسیه در افغانستان اعلام کرده بودند که آمریکا صدها عضو داعش را ازطریق بالگرد، به افغانستان منتقل کرده است.