آرشیو چهارشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۶، شماره ۵۰۴۵
فرهنگ و هنر
۱۶
تئاتر

نمایشنامه های مهم جهان در «هزارتو» ی روزنه

انتشارات روزنه، انتشار مجموعه کتاب هایی به نام «هزارتو» را زیر نظر و به دبیری مجید لشکری پژوهشگر و فیلمساز، آغاز کرده است.

به گزارش جام جم، مجموعه کتاب های «هزارتو» قرار است در ابعادی وسیع به تئاتر، سینما و همچنین در آینده ای نزدیک به داستان متفاوت جهان بپردازد. آن طور که لشکری، دبیر این مجموعه به جام جم می گوید، این مجموعه می خواهد با تمرکز بر کیفیت به انتخاب آثار پرداخته و کوشش شده تلفیقی از آثار نویسندگان تجربی و کمتر شناخته شده در کنار آثار برجسته از نویسندگان حرفه ای این عرصه ها برای علاقه مندان در قلمروی تئاتر و سینما صورت پذیرد.

از این مجموعه که در حال حاضر با تمرکز بر چاپ نمایشنامه و فیلمنامه های خارجی آغاز شده، بتازگی شش جلد منتشر شده است. بنا بر این گزارش، این شش جلد، شامل بیست و یک نمایشنامه از لارش نورن به ترجمه محمد حامد در پنج جلد و نیز فیلمنامه کامل ایوان مخوف در سه قسمت به همراه رزمناو پوتمکین از سرگئی آیزنشتاین با ترجمه قاسم صنعوی است.

در ادامه مجموعه کتاب های «هزارتو»، ترجمه نمایشنامه هایی از نویسندگانی همچون: «پنج نمایشنامه تک پرده ای» از لوییجی پیراندللو ترجمه ایرج انور، «سرود رستاخیز» از آرتور میلر ترجمه علی صنعوی، «سه نمایشنامه تک پرده ای» از فرناندو آرابال ترجمه ایرج انور و «شب جنایتکاران» از خوزه تریانا ترجمه هوشنگ آزادی ور و عدنان غریفی.