هوشنگ ظریف اهل خودنمایی نبود
هوشنگ ظریف به اعتقاد من وجهه ای در نوازندگی تار داشت که هم پای نوازندگی فرامرز پایور در سنتور بود، چنان که با یکدیگر هم همکاری می کردند. در آن زمان هوشنگ ظریف تکنیک پیشرفته و خاص خود را ارایه کرد چنان که استاد پایور هم تحولی از منظر فیزیکی در نواختن سنتور به وجود آورد. ظریف هم در شیوه تار نوازی در همان مایه ها تکنیک های جدیدی را ارایه کرد. به انضمام اینکه تکنیک های ایشان مختص به خودشان و پیشرفته بود، علم کاملی هم در موسیقی سنتی ایران داشتند. وقتی کسی در هنرستان تدریس می کند باید بر تمام اصول موسیقی کلاسیک ایران اشراف داشته باشد و او از این دو جنبه سرشار بود که در نهایت توانست شاگردان تراز اولی را در موسیقی تربیت کند.
شما میتوانید به یکی از روشهای زیر مشترک شوید:
همزمان با برقراری دوره اشتراک بسته دانلود 70 مطلب از مجلات عضو و دسترسی نامحدود به مطالب روزنامهها نیز برای شما فعال خواهد شد!
پرداخت از طریق درگاه بانکی معتبر با هریک از کارتهای بانکی ایرانی انجام خواهد شد.
پرداخت با کارتهای اعتباری بینالمللی از طریق PayPal نیز برای کاربران خارج از کشور امکانپذیر است.
- دسترسی به متن مقالات این پایگاه در قالب ارایه خدمات کتابخانه دیجیتال و با دریافت حق عضویت صورت میگیرد و مگیران بهایی برای هر مقاله تعیین نکرده و وجهی بابت آن دریافت نمیکند.
- حق عضویت دریافتی صرف حمایت از نشریات عضو و نگهداری، تکمیل و توسعه مگیران میشود.
- پرداخت حق اشتراک و دانلود مقالات اجازه بازنشر آن در سایر رسانههای چاپی و دیجیتال را به کاربر نمیدهد.