آرشیو چهارشنبه ۹ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۲۹
ایران زمین
۱۹

لرستان در تدارک میزبانی از مسافران نوروزی

زهره افشار

لرستان با طبیعت بکر و زیبا، خود را مهیای میهمانان نوروزی می کند تا امسال در ایام نوروز پذیرای میهمانانی باشد که یا از این استان عبور می کنند یا آن را به عنوان مقصد گردشگری انتخاب می کنند.

«رضا آریایی»، سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در گفت و گو با «ایران» تاکید کرد: همه دستگاه های اجرایی برنامه های خود را برای ایجاد زیرساخت های سفری امن و خاطره انگیز برای مسافران نوروزی در دستور کار دارند. در این راستا، وظیفه هر دستگاه مشخص شده تا در مدت باقی مانده تا آغاز سفرهای نوروزی نواقص برطرف شود و بتوانیم کیفیت ارائه خدمات به مسافران را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: امسال تلاش می شود تا لرستان مقصد گردشگری شود و اسکان مسافران نوروزی افزایش یابد. برنامه های شاد و متنوع در مراکز تفریحی لرستان یکی از اولویت های کاری مسئولان است. همچنین به منظور رفاه حال مسافران نوروزی، اینترنت رایگان توسط مخابرات در مراکز تفریحی در اختیار آنان قرار می گیرد.

رفع مشکلات و نظارت بر بهداشت سرویس های بهداشتی و نمازخانه های بین راهی از جمله مواردی است که آریایی بر آن تاکید دارد. در ایام نوروز شرایطی فراهم شده تا مسافران از حداکثر خدمات درمانی بهره مند شوند و در این راستا حضور پزشکان متخصص در ایام نوروز الزامی شده است.

وی با اشاره به اینکه کاهش تلفات جاده ای یکی دیگر از اهداف اصلی مسئولان این استان است، افزود: به همین جهت ضمن اصلاح روشنایی جاده ها، نصب تابلوهای هشداردهنده در مناطقی که تابلوها خراب یا کنده شده در جریان است.

همچنین اجرای پروژه های عمران شهری و عمرانی در جاده های مواصلاتی استان از 25 اسفند تا 15 فروردین (بجز پروژه های ضروری) متوقف خواهد شد.

از سوی دیگر پلیس راهنمایی و رانندگی استان از تاریخ 25 اسفند تا 15 فروردین از تردد تمامی کامیون های حامل مواد سوختی و شیمیایی (بجز مواد سوختی مورد نیاز شهرستان) در مسیر جاده پلدختر جلوگیری می کند. شرکت آب و فاضلاب شهری نیز بنا دارد ظرف کوتاه ترین زمان ممکن و قبل از فرارسیدن تعطیلات نوروزی نسبت به فراهم آوردن زیرساخت های لازم جهت کاهش میزان گل آلودی آب آشامیدنی شهر خرم آباد اقدام کند.