آرشیو دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۱۰۱
جهان
۷

رویداد

پیام امیر کویت به پادشاه عربستان

شیخ محمد عبدالله مبارک الصباح، معاون وزیر صباح الاحمد جابرالصباح، امیر کویت، کشورش را به مقصد ریاض ترک کرد تا پیام مکتوب امیر کویت را به سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان، تقدیم کند. خبرگزاری کویت محتوای پیام را اعلام نکرد، اما این پیام هم زمان با تلاش های جدید آمریکا برای حل بحران قطر ارسال شده است.

مخالفت نتانیاهو با انتخابات زودهنگام

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، هم زمان با افزایش تردیدها درخصوص آینده کاری او بعد از پیشروی تحقیقات مربوط به فساد، اعلام کرد، با برگزاری انتخابات زودهنگام مخالف است.

پهلوگرفتن ناو هواپیما بر آمریکایی در ویتنام

برای نخستین بار از پایان جنگ ویتنام که بیش از چهار دهه از آن می گذرد، یک ناو هواپیمابر آمریکایی قرار است امروز در این کشور آسیایی لنگر بیندازد. این رویداد فرصتی تاریخی برای تقویت روابط میان واشنگتن و هانوی است.

پرتاب گاز اشک آور به سمت معترضان فرانسوی

پلیس فرانسه در درگیری با معترضان به دفن پسماندهای هسته ای در منطقه «بر»، از گاز اشک آور استفاده کرد. تظاهرکنندگان به سمت ماموران پلیس که دسترسی به منطقه جنگلی «بر» بین پاریس و استراسبورگ را سد کرده بودند، مواد آتش زا پرتاب کردند.

خودکشی در برابر کاخ سفید

پلیس سرویس مخفی کاخ سفید آمریکا تایید کرده که یک مرد روز شنبه در برابر نرده های شمالی کاخ سفید با شلیک گلوله خودکشی کرده است. هویت قربانی هنوز فاش نشده، اما پلیس تایید کرده که هیچ کس دیگری در جریان این تیراندازی آسیب ندیده است.