آرشیو دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۰
هفت هنر
۹
فیلم تازه

روایت یک بحران در قصه ای زنانه

مریم دوستی از کسانی است که دوست دارد ژانر دفاع مقدس همچنان پابرجا بماند. او چندی پیش در شرایطی که همه به دنبال ساخت فیلم های اجتماعی، کمدی و آپارتمانی هستند، سراغ ژانر دفاع مقدس و ساخت فیلم «دریاچه ماهی» رفت که البته در اکران عمومی مهجور واقع شد.

به گزارش فارس، «آسیه در زمستان» عنوان دومین فیلم بلند مریم دوستی در مقام کارگردان است که هم اکنون در مرحله بازنویسی فیلمنامه قرار دارد و با آغاز سال نو وارد مرحله پیش تولید خواهد شد. فیلمبرداری این فیلم در تهران و اطراف شهر انجام می شود و تاکنون برخی لوکیشن ها نیز انتخاب شده است. به گفته دوستی، با توجه به نیاز فیلمنامه، بخش عمده فیلمبرداری قرار است در بافت قدیمی تهران انجام شود.

آسیه در زمستان مضمونی اجتماعی دارد و با قصه ای کاملا زنانه داستان زندگی زنی سنتی را روایت می کند که از دل اجتماع امروز بیرون می آید و در ادامه نیز با اتفاقاتی گسترده مواجه می شود. آسیه زنی سنتی از دل اجتماع امروز است که دچار بحران اتفاقاتی ناخواسته می شود و روزگار جدید عاشقانه ای را سپری می کند. فیلم جدید این کارگردان یک اثر پربازیگر است و بیشتر نقش آفرینان آن از میان بازیگران مطرح زن انتخاب خواهند شد.