آرشیو دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۰
هفت هنر
۹
نمای روز

کتابخانه گردی با طعم عضویت رایگان

17 اسفند سالروز تاسیس کتابخانه های عمومی است؛ کتابخانه هایی که البته طبق آمار و ارقام این روزها خاک می خورند و مانند بسیاری از پدیده های دیگر این روزها چندان مورد توجه نیستند. ریشه های این اتفاقا را حتما می توان در اتفاقات و موضوعات متعددی جست وجو کرد. موضوعاتی که البته بررسی آسیب شناسانه آنها به جلسات متعدد و کار پژوهشی دقیق از سوی مسئولان مربوط نیاز دارد.

با همه این اتفاقات هر یک از ما می توانیم تصمیم درستی بگیریم و خودمان شخصا برای آشتی با کتابخانه های عمومی پیشقدم شویم. حالا هم که در آستانه 17 اسفند خبرهای منتشر شده حکایت از آن دارد که در کتابخانه ها قرار است اتفاقات خوبی بیفتد، این بهترین فرصت برای آشتی خواهد بود.

در هر شهری که زندگی می کنید، 17 اسفند به نزدیک ترین کتابخانه عمومی به خانه یا محل کارتان سری بزنید. آن طور که محمد ا... یاری، معاون توسعه کتابخانه و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور گفته است، در این روز به مناسبت سالروز تاسیس کتابخانه های عمومی، 467 کتابخانه در سراسر کشور آماده پذیرایی از علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی در طرح کتابخانه گردی هستند.

به گفته او، طرح کتابخانه گردی امسال برای اولین بار روز پنجشنبه همین هفته مصادف با شب میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) در سراسر کشور برگزار می شود و از آنجا که نهاد کتابخانه ها به عنوان دستگاهی که در حوزه ترویج کتابخوانی نقش پررنگی در تحقق این سند دارد، طرح های مختلفی را پیشنهاد و اجرا کرده که طرح کتابخانه گردی یکی از آنهاست. بعد از تصویب این موضوع در نهاد، به همه استان ها ابلاغ شده و از استانداران، فرمانداران، اعضای شورای های اسلامی شهر و روستا، شهرداران، نمایندگی ولی فقیه در استان ها و مدیران استان ها دعوت شده است تا در کتابخانه ها حاضر شده و با خدمات کتابخانه ای آشنا شوند. در این روز همه کسانی که به عضویت در کتابخانه ها علاقه مند باشند، کارت عضویت رایگان دریافت خواهند کرد.