آرشیو دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۰
دانش
۷
دانش بنیان

استارت آپ هایی برای اعلام هشدار قند خون

به دنبال نیاز افراد مبتلا به دیابت بخصوص کودکان در زمینه اعلام هشدار قند خون، سرپرست مرکز ایده پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم عنوان کرد از ایده های قابل سرمایه گذاری در این زمینه، حمایت می شود.

به گزارش جام جم و به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، دکتر عطاا... پورعباسی در این باره گفت: در یک پروژه در مرکز ایده پروری و نوآوری پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی تهران، نیازهای کوتاه مدت و بلندمدت دیابتی ها بخصوص کودکان را ارزیابی کردیم که برای ارتقای کیفیت زندگی شان به چه چیزهایی نیاز دارند. در این برنامه 12 نیاز بیماران استخراج شد که باید برای آنها راهکارهایی پیشنهاد می شد. در همین راستا به برگزاری یک استارت آپ تحت عنوان طراحی و ساخت سامانه های اعلام هشدار قندخون تصمیم گرفتیم. این استارت آپ یک استارت آپ دانشجویی است و دانشجویان دانشگاه های تهران می توانند در قالب یک تیم در این برنامه شرکت کنند. عنوان این استارت آپ «استارت آپی ها به دیابتی ها حمله کنید» است.

به گفته پورعباسی، پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم امیدوار است با برگزاری این استارت آپ سامانه ای برای اعلام هشدار قند خون کودکان و بزرگسالان طراحی و ساخته شود. فراخوان شرکت در این رویداد 31 فروردین است و بعد از داوری طرح هایی که انتخاب می شوند شش تا9 ماه فرصت دارند در پژوهشگاه غدد و متابولیسم با حمایت های آموزشی و آزمایشگاهی ایده خود را تبدیل به محصول اولیه کنند. در انتهای دوره، طرح ها ارائه می شوند تا با سرمایه گذاری سرمایه گذاران طرح ها به تولید برسند و نیاز افراد مبتلا به دیابت رفع شود.