آرشیو دوشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۰
ورزش
۱۸

توفان حسن یزدانی در آسیا

دارنده مدال های طلای جهان و المپیک، با پیروزی مقتدرانه مقابل رقبایش، مدال طلای آسیا را از آن خود کرد.

در ادامه رقابت های پنج وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا در بیشکک قرقیزستان، حسن یزدانی نماینده وزن 86 کیلوگرم ایران در دیدار نهایی برابر اورگو از مغولستان با نتیجه 10 بر صفر به برتری رسید و مدال طلای آسیا را بر گردن آویخت.

یزدانی پیش از این برابر دولت بیکوف از قزاقستان 12 بر 2 پیروز شد و در مبارزه دوم نیز در نیمه نهایی جاورایل شاپیف از ازبکستان را پیش از پایان مبارزه 13 بر صفر شکست داد.

دیروز همچنین محمدجواد ابراهیمی، ملی پوش 92 کیلوگرم ایران موفق شد آدیلت دالومبایف از قزاقستان را 5 بر 2 شکست دهد و به مدال طلای آسیا دست یابد. به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران توسط عزت ا... اکبری در 79 کیلوگرم، حسن یزدانی در 86 و محمدجواد ابراهیمی در 92 کیلوگرم به سه مدال طلای آسیا دست یافت. ضمن این که مجتبی گلیج در 97 کیلوگرم به مدال نقره رسید و مصطفی حسین خانی در وزن 74 کیلوگرم و امین طاهری در سنگین وزن نیز مدال های برنز آسیا را از آن خود کردند.

تیم ملی با این مدال ها پس از ازبکستان، نایب قهرمان آسیا شد.

جایزه 30 هزار فرانکی برای کشتی ایران

فدراسیون کشتی ایران چند هفته قبل همزمان با رقابت های عمومی جوانان قهرمانی کشور، به برگزاری یک کلاس آموزشی ضد دوپینگ با همکاری فدراسیون پزشکی ورزشی برای کشتی گیران و مربیان حاضر در این مسابقات اقدام کرده بود. پس از این که فدراسیون کشتی موضوع برگزاری این دوره آموزشی با همکاری نادو (ستاد مبارزه با دوپینگ) ایران را به اتحادیه جهانی کشتی منعکس کرد، این اتحادیه فدراسیون ایران را به دلیل فعالیت های مثبتش در زمینه مبارزه با دوپینگ، 30 هزار فرانک سوئیس تشویق کرد.