آرشیو یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۱۰۶
روزنامه فردا
۱۶
پیشنهاد نوروزی

انتشار فراخوان جایزه مهتاب

27 سال از مهر 1370 می گذرد. همان زمانی که برای اولین بار نشریه «نگاه نو» به سردبیری و مدیرمسئولی علی میرزایی منتشر شد. اینک شماره 116 آن در آستانه سال 97 منتشر شده است؛ آن هم با بخش ویژه ای که به «داریوش شایگان»، فیلسوف معاصر ایران، اختصاص دارد. فیلسوفی که اینک بر تخت بیمارستان و در حال بیهوشی است. مصطفی ملکیان، دیگر اندیشمند این سال ها، درباره او و آنچه را می توان از داریوش شایگان روشنفکر آموخت، گفته است.

همچنین در این ماهنامه یازدهمین فراخوان جایزه مهتاب میرزایی منتشر شده است. از مقاله های این شماره می توان به مقاله ای از داریوش آشوری با عنوان «درآمدی به معناشناسی حافظ» اشاره کرد و همچنین آبتین گلکار بخشی از کتاب «فتادگان در گردباد» نوشته تورج اتابکی و لانا راوندی فدایی را ترجمه کرده است که روایت پناهندگان سیاسی و کارگران مهاجر ایرانی در زمان شوروی استالینی است.

نقد کتاب تولدی دیگر، تصحیح تازه مثنوی معنوی از محمدعلی موحد و شش سال در انتظار الگوی توسعه از مقالات دیگر این شماره است. گفت وگوی میرزایی با صادق ملک شهمیرزادی با عنوان «میراث فرهنگی شناسنامه هویت ملی ماست»، در کنار شعر و داستان هایی از قیصر امین پور و فریبا وفی از دیگر مطالب جذاب شماره زمستان است.