آرشیو یکشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۵
سیاسی
۲

به مناسبت میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و فرارسیدن عید نوروز انجام شد؛ موافقت رهبر انقلاب با شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومان

به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا سلام ا...علیها و فرارسیدن عید نوروز و در اجرای بند 11 از اصل 110 قانون اساسی، حضرت آیت ا... خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پاسخ به درخواست آیت ا... آملی لاریجانی، رئیس قوه قضاییه، با شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات محکومانی که محکومیت آنان تا تاریخ 29/12/1396 قطعیت یافته و واجد شرایط استفاده از عفو یا تخفیف مجازات تشخیص داده می شوند، موافقت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن نامه رئیس قوه قضاییه و پاسخ رهبر معظم انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم ا... الرحمن الرحیم

محضرمبارک حضرت آیت ا... العظمی خامنه ای «ادام ا... ظله الوارف»

رهبر معظم انقلاب اسلامی

با اهدای سلام و تحیات

احتراما ضمن عرض تبریک به مناسبت سالروز میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (سلام ا... علیها) و فرا رسیدن عید نوروز و در اجرای بند 11 از اصل 110 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در راستای کاهش اثرات سوء حبس بر خانواده زندانیان و بازاجتماعی شدن آنان، بدین وسیله شرایط و ضوابط عفو به محضر مبارک تقدیم می شود تا در صورت تصویب مقام عالی، محکومان دادگاه های عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی که محکومیت آنها تا مورخ 29 / 12 / 1396 قطعیت یافته و به شرح آتی واجد شرایط استفاده از عفو یا تخفیف مجازات تشخیص داده می شوند، مشمول عفو یا تخفیف مجازات واقع و از رافت اسلامی بهره مند شوند. «والامر الیکم والسلام علیکم و رحمه ا... و برکاته»

صادق آملی لاریجانی 96/12/16

بسمه تعالی

با سلام و تحیت و تبریک با پیشنهاد جنابعالی موافقت می شود.

و السلام علیکم و رحمه ا...

سیدعلی خامنه ای 18/12/96