آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۶
اخبار کشور
۱۰

امنیت مرزها، مبارزه با تروریسم و خط لوله صلح محورهای اصلی رایزنی ظریف در پاکستان

وزرای خارجه ایران و پاکستان در اسلام آباد ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را بررسی و درباره تحولات منطقه ای و بین المللی به گفت وگو نشستند.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که یکشنبه شب در راس یک هیئت سیاسی و اقتصادی و به منظور انجام سفری سه روزه وارد اسلام آباد شد، صبح دیروز با «خواجه محمد آصف» همتای پاکستانی خود دیدار و ابعاد مختلف مناسبات دوجانبه را مورد بررسی و گفت وگو قرار داد.

وزیر خارجه در دیدار همتای پاکستانی بر ضرورت تقویت همکاری ایران و پاکستان درخصوص امنیت مرزهای 2 کشور و جلوگیری از نفوذ تروریست ها تاکید کرد.

ظریف در ادامه رایزنی ها با مقامات این کشور با «شاهد خاقان عباسی» نخست وزیر پاکستان دیدار و گفت وگو کرد. دولتمردان ایرانی و پاکستانی در این دیدار درباره خط لوله صلح به صورت مفصل گفت وگو کردند و مقرر شد وزارتخانه های نفت 2 کشور مذاکرات فنی را در این زمینه پیگیری کنند.

همچنین وزیر خارجه کشورمان با وزیر کشور پاکستان دیدار کرد. در این دیدار طرفین ضمن گفت وگو درباره موضوعات امنیتی و حفاظت از مرزها، قرار شد فعالیت کمیته های امنیتی بین 2 کشور افزایش یابد. تاکید بر افزایش همکاری های کنسولی بین ایران و پاکستان از دیگر محورهای گفت وگوی 2 مقام بود.

لازم به ذکر است که وزیر خارجه کشورمان پس از ورود به اسلام آباد در جمع خبرنگاران درباره اهداف این سفر عنوان کرده بود: پاکستان یک همسایه بسیار نزدیک جمهوری اسلامی ایران است و ما روابط بسیار ویژه ای با پاکستان داریم، در این سفر در ادامه گفت وگوهای بسیار خوبی که در چند سال گذشته مخصوصا ماه های گذشته در سطوح عالی سیاسی و نظامی بین 2 کشور بوده، این سفر را همراه با یک هیئت سیاسی و اقتصادی انجام دادیم.

وی اظهار داشت: ما افزایش قابل توجهی در حجم ارتباطات اقتصادی بین دو کشور داشتیم، اما هنوز ظرفیت بسیار بیشتری داریم. ما به دنبال این هستیم که با راحت تر شدن روابط بانکی و همینطور تسهیلات تعرفه ترجیحی به سمت تجارت آزاد و گسترش همکاری های دو کشور در حوزه اقتصادی برویم. در حوزه سیاسی ارتباطات ما بسیار خوب است. رفت و آمدهای بسیار خوبی داشتیم و امیدواریم که بتوانیم این رفت و آمدها را بیشتر گسترش دهیم.