آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۲۱۸۶۶
حوادث - اخبار کشور
۱۱

پیکرهای 11 جانباخته حادثه سقوط هواپیمای ترک پیدا شد

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: آخرین پیکر جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای ترک در منطقه حفاظت شده «هلن» در شهرستان کیار پیدا شد.

شهرکرد- خبرنگار کیهان: رضا ظاهری افزود: پس از 15 ساعت عملیات جست و جو با یافتن پیکر یازدهمین جانباخته حادثه، عملیات امداد و نجات در کوهستان هلن با موفقیت به پایان رسید.

وی ادامه داد: تاکنون 11 تن از اجساد قربانیان حادثه هواپیمای ترکیه ای از محل حادثه به منطقه دورک اناری منتقل و آماده انتقال به پزشکی قانونی برای انجام تشریفات قانونی شده است.

معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: جسد 3 تن از 11 جانباخته حادثه سقوط هواپیمای ترک قابل شناسایی نیست.

رضا ظاهری افزود: باقی اجساد با وجود جراحت و سوختگی قابل شناسایی است.

وی ادامه داد: 11 قربانی حادثه پس از 15 ساعت عملیات امداد و نجات پیدا و برای انجام تشریفات قانونی به پزشکی قانونی اعزام شدند.

ظاهری تصریح کرد: عملیات امداد و نجات این حادثه با کمک 80 نیروی امدادی و انتظامی، 20 دستگاه خودرو و 6 دستگاه آمبولانس انجام شد.

صبح دیروز تعدادی از خانواده قربانیان حادثه سقوط هواپیمای ترکیه ای برای انجام تشریفات قانونی و انتقال اجساد همراه با معاون سفیر این کشور و یک گروه فنی هشت نفره هواپیمایی برای بررسی حادثه سقوط هواپیمای ترکیه ای وارد فرودگاه شهرکرد و سپس به محل حادثه اعزام شدند.

یک فروند جت شخصی ترکیه ای با 11 سرنشین شامگاه یکشنبه در کوه های دورک اناری شهرستان کیار سقوط کرد.

هواپیمای سانحه دیده ترکیه ای از شارجه امارات عازم استانبول ترکیه بود.

جعبه های سیاه هواپیمای ترکیه تحویل مقام انتظامی شد

دادستان عمومی و انقلاب چهارمحال وبختیاری گفت: دو جعبه سیاه کشف شده از هواپیمای ترکیه که روز یکشنبه در منطقه دورک اناری کیار سقوط کرده بود، تحویل مقام انتظامی مستقر در محل حادثه شد.

عبدالرضا علی محمدی با اشاره به حضور مقام قضایی منطقه (رئیس دادگاه بخش ناغان) افزود: مقامات انتظامی نیز پس از دریافت جعبه سیاه، آن را تحویل مقام قضایی بخش ناغان دادند.وی گفت: مقام قضائی نیز پس از انجام مراحل قانونی جعبه سیاه را تحویل سازمان هواپیمایی کشور خواهد داد.یک گروه از کارشناسان فنی ترکیه نیز به محل حادثه برای بررسی ابعاد این حادثه عزیمت کردند.