آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۷
صفحه آخر
۲۰
خبرچین/ مروری بر مهم ترین اخبار دیروز

سه شنبه آخر سال در محله بهارستان

دیروز روز هواپیماها بود. از جنجالی که در اینستاگرام دختری که با جت شخصی از شارجه به استانبول می رفت و البته سقوط کرد، بگیرید تا ارائه گزارش سقوط هواپیمای آسمان که نفهمیدیم بالاخره خلبان با توجه به عمل قلب محدودیت پرواز داشته یا نه. سومین ماجرا هم که به سقوط یک هواپیما در نپال مربوط است و خیلی دخلی به ما نداشت.

اما قبل از اینکه خبرهای دیروز را بچینیم، بگذارید همین ابتدا تکلیفمان را روشن کنیم؛ امشب هرچقدر می خواهید شادی کنید اما قیمت این ترقه هایی که می زنید را اول برآورد کنید و در روزهای بعد متناسب با پول هایی که خرج ایجاد سروصدا کرده اید درباره وضع اقتصادی گله و شکایت کنید. دلار 4800 تومانی، دیگر خرج کردن اقلام آتش زای داخلی و خارجی برای مردم آزاری معنا ندارد؛ دارد؟

خب از این پیام اخلاقی که بگذریم، سروصدا فقط مختص حوادث خیابانی سه شنبه های آخر سال نیست. این سروصداها می تواند از جنس سیاست هم باشد. مانند همین استیضاح ناگهانی سه وزیر کابینه که بازار خبرها در آخرین روزهای سال را حسابی داغ کرده است. از یک طرف برخی نماینده ها می گویند قرار نیست هیچ کدام از این وزرا رای نیاورند. از یک سو برخی دیگر می گویند که تازه تعداد امضاها رفته است بالا و خلاصه یکی دو وزیر وضعیت خوبی در مجلس ندارند. حالا باید دید که بالاخره چهارشنبه سوری در کوچه ها و خیابان ها بیشتر سروصدا دارد یا در بهارستان.

معلوم نیست مگر ملت به یکدیگر عیدی دلار می دهند که ناگهان نرخ ارز بالا رفته است. دلار در یک روز 329 تومان گران شد و تازه برخی صرافی ها گفتند که اصلا مگر دلار هست که بفروشیم؟! خلاصه اوضاع بازار چنان دلاری است که احتمالا آنها که می خواهند در نوروز سفر خارجی بروند، حسابی نقره داغ خواهند شد.

و در آخر باید اشاره کنیم که این داستان ترقه بازی در نزدیکی سفارتخانه ایران در اروپا هم انگار شده سرگرمی این کوچولوهای مورد حمایت غرب. اول انگلیس و حالا اتریش؛ البته گویا پشت پرده این بازی ها می رسد به برخی دولت های ضعیف منطقه که خودشان می ترسند کاری بکنند، پیمانکاران تروریست خود را شیر می کنند. شاید برای همین است که شمخانی دیروز گفت: «تعرض به سفارت ایران در لندن، خوش خدمتی انگلیس به عربستان بود».