آرشیو سه‌شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۷
فن آوری
۷

تازه های فناوری

ارائه هوش مصنوعی گوگل لنز برای اندروید

برنامه هوش مصنوعی گوگل لنز برای تمام گوشی های اندرویدی قابل دسترس خواهد شد. به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه Search Engine Land، هوش مصنوعی گوگل لنز که تاکنون فقط در گوشی های گوگل یعنی پیکسل و پیکساایکس ال قابل دسترسی و استفاده کاربران بود، حالا گزارش های منتشر شده حاکی است که بزودی در تمام گوشی های هوشمندی که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کنند نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

هوش مصنوعی گوگل به کاربران اجازه می دهد با گرفتن دوربین گوشی مقابل اشیا، مکان های پیرامون، فروشگاه ها و اماکن تاریخی، تفریحی و عکس گرفتن از آنها، اطلاعات دقیق و جزئیات کلی آن را به دست آورند.

گوگل لنز برای بسیاری از گردشگران و توریست های خارجی کاربرد بالایی دارد، زیرا آنها بدون دانستن زبان مورد نظر هم قادر خواهند بود از نوع فروشگاه ها و محصولات ناآشنای آن کشور و همچنین اطلاعاتی از اماکن تاریخی سر راه خود مطلع و آگاه شوند.

هنوز اطلاع دقیقی درباره این که گوگل لنز برای گوشی های آیفون با سیستم عامل iOS نیز ارائه می شود، در دست نیست، اما شایعاتی مبنی بر این که در آینده ای نزدیک گوگل لنز برای گوشی های آیفون نیز در دسترس قرار می گیرد، در فضای مجازی منتشر شده است.

کیبوردی که گرد و خاک جذب نمی کند

اپل حق امتیاز اختراع کیبوردی را ثبت کرده که ذرات گرد و خاک لابه لای کلیدهای آن گیر نمی کند. به گزارش مهر و به نقل از ماشابل، اپل بتازگی حق امتیاز اختراع جدیدی را ثبت کرده که نشان می دهد این شرکت قصد دارد کیبورد فعلی مک بوک را ارتقا دهد و نمونه ای بسازد که در برابر گرد و خاک و ذرات ریزی که بین کلیدها جمع می شود، مقاوم باشد.این درحالی است که بسیاری از کاربران مک بوک شکایت دارند که کلیدهای کیبورد دستگاهشان به دلیل تکه ای از گرد و غبار گیر کرده است. به هرحال در توضیح این اختراع جدید آمده است: کیبورد با استفاده از یک محافظ و پوششی برای کلیدها، مواد آلاینده را از مکانیسم حرکت دور می کند.