آرشیو چهار‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۴۱
صفحه آخر
۲۴

مجازستان

الگویی برای پزشکان در ایران

اقدام بیش از 500 پزشک در کانادا که نسبت به افزایش دستمزد خود اعتراض کرده اند، بازتاب گسترده ای در فضای مجازی داشته است. کاربران فضای مجازی از اینکه پزشکان خواستار صرف این پول برای بهبود خدمات دهی به بیماران شده اند، استقبال و ابراز امیدواری کرده اند که الگویی برای همکارانشان در ایران باشد.

سکوت دلواپسان در برابر کار کودکان

تصاویر کودکان در حال کارهای سنگین به طور گسترده در فضای مجازی منتشر شده است. کاربران فضای مجازی از دلواپسان سوال کرده اند که چرا در برابر چنین اتفاقاتی در جامعه سکوت کرده اند.

استقبال از خیابان مصدق

اقدام شورای شهر تهران در نامگذاری خیابان «نفت» تهران به نام «دکتر محمد مصدق» با استقبال کاربران فضای مجازی مواجه شد. این کاربران ضرورت الگو شدن این اقدام برای دیگر شهرها و اصلاح کتاب های تاریح مدارس درباره نقش دکتر محمد مصدق در تحولات دهه 1330 را مطرح کردند.

توسل به ادبیات اصولگرایان تندرو برای استیضاح

اوج بازتاب سخنان موافقان استیضاح ربیعی در مجلس در فضای مجازی آنجا بود که یک نماینده اصلاح طلب از منطقه محل سقوط هواپیمای مسافربری به ادبیات اصولگرایان تندرو متوسل شد. او «رسانه های زنجیره ای» را یاور ربیعی معرفی و آنها را «گرگ» توصیف کرد.

انتقاد از حکم محکومیت صادق زیبا کلام

انتقاد از حکم زندان محکومیت «صادق زیباکلام» استاد دانشگاه به زندان و محرومیت های اجتماعی با واکنش منفی کاربران فضای مجازی مواجه شد.