آرشیو چهار‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۴۰۵۰
صفحه اول
۱
نگاه

برادری فراکسیون امید

فاطمه سعیدی

فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در دو جلسه روز گذشته پس از بررسی شرایط استیضاح دو وزیر کابینه یعنی آقایان ربیعی و آخوندی رای به حمایت از هر دو وزیر داد.

اما این اعتماد و حمایت در شرایطی اعلام شد که گلایه های فراکسیون از برخی عوامل دولت، وزرا و منسوبین آنها پا برجاست. در شرایطی رای به حمایت تمام قد از وزرا دادیم که در همین مدت کوتاه گذشته از دولت دوازدهم سطح همکاری دولت و فراکسیون امید باعث گلایه شده است. ما معتقدیم در این شرایط باید گلایه ها را کنار گذاشت و کمر همت برای ساخت و توسعه ایران ببندیم.

استیضاح وزرای راه و کار، رفاه و تامین اجتماعی در این شرایط کشور می توانست منجر به آسیب های بیشتری به روند حرکت دولت شود. لذا با وجود نقدهایی که به عملکرد هر دو وزیر وارد می دانیم و برای رفع آنها قطعا به وزرا کمک خواهیم کرد اما راه رفع مشکلات را در شرایط فعلی استیضاح نمی دانیم. این البته نافی وظیفه وزرا برای تلاش جدی تر جهت رفع مشکلات و نواقص موجود نیست. دولت نیز باید در ادامه راه خود نسبت به نحوه تعامل و ارتباط با فراکسیون حامی خود تجدید نظر جدی داشته باشد. همه ما در پی تامین منافع ملی هستیم و این جز با همکاری سازنده قوا ممکن نخواهد بود. همان طور که اعضای فراکسیون امید برای ضمانت منافع ملی چشم بر گلایه های شان از دولت پوشیدند تا کشور با آسیب مواجه نشود، لازم است دولت نیز تدابیر کاراتری اتخاذ کند. خوشبختانه با رای نمایندگان مجلس هر دو وزیر استیضاح شونده با رای اعتماد مجدد به وزارتخانه های تحت امر خود بازگشتند. امیدواریم روز چهارشنبه نیز جناب آقای حجتی، وزیر کشاورزی بتواند با حمایت قاطبه نمایندگان به کار خود ادامه دهد. فراکسیون امید از ادامه کار ایشان نیز حمایت خواهد کرد و برای کسب رای اعتماد ایشان تلاش خواهیم کرد.