آرشیو چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۴۱
جهان
۲۰
امریکا

جمهوریخواهان ترامپ را از اتهام تبانی با روس ها مبرا کردند

در حالی که پرونده تبانی احتمالی ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، رئیس جمهوری امریکا با روس ها هر روز قطورتر می شود و مایک پمپئو، رئیس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) به تازگی اعلام کرد، هکرهای روسی که در جریان رقابت های انتخاباتی 2016 امریکا دست به اقدامات خرابکارانه زده بودند، با کرملین در ارتباط بوده اند، جمهوریخواهان کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان امریکا در حمایت از ترامپ مدعی شدند، میان ستاد انتخاباتی ترامپ و روسیه هیچ تبانی ای صورت نگرفته است.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، جمهوریخواهان کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان امریکا در شرایطی با انتشار گزارشی از تحقیقات خود اعلام کردند: ما هیچ شواهدی دال بر تبانی، همکاری یا توطئه میان ستاد ترامپ و روس ها پیدا نکردیم که ترامپ در روزهای اخیر رسما از شعار انتخاباتی 2020 خود پرده برداشت.

مایک کاناوی، عضو جمهوریخواه مجلس نمایندگان که این تحقیقات را مدیریت می کرد، اعلام کرد، کمیته اطلاعاتی به جلسات پرسش و پاسخ با شاهدان خاتمه داده است و دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم چیزی را جا انداخته ایم. ما با هر کسی که فکر می کردیم لازم است، صحبت کردیم.

این در حالی است که آدام شیف، از دموکرات های برجسته در کمیته اطلاعاتی هفته گذشته گفته بود، ده ها شاهد دیگر هم باید به این کمیته فراخوانده شده و اسناد زیاد دیگری نیز باید بررسی شود. همزمان نشریه انگلیسی دیلی میل نیز جزئیات جدیدی درباره نشست مناقشه برانگیز میان یکی از حامیان مالی اصلی ترامپ در زمان انتخابات ریاست جمهوری و یک الیگارش روسی که در ژانویه 2017 در جزایر سیشل برگزار شد را فاش کرده است که نقش امارات در این پروسه را نشان می دهد.

اریک پرینس، بنیانگذار شرکت امنیتی بدنام بلک واتر یکی از میلیاردرهایی است که از حامیان مالی انتخاباتی دونالد ترامپ بود. پیش از این فاش شده بود که او در ژانویه 2017 در زمانی که ترامپ در حال تحویل گرفتن قدرت در امریکا بود، نشستی با یک بانکدار روس نزدیک به کرملین به نام کریل دیمیتریف در جزایر سیشل داشته است.