آرشیو چهار‌شنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۸
فرهنگ: ادبیات و هنر
۱۰
فصل دو (تئاتر)

سعید داخ با «سیندرلا» می آید

سعید داخ بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون است که این روزها می توانیم بازی خوبش در فیلم «بدون تاریخ، بدون امضا» را به کارگردانی وحید جلیلوند تماشا کنیم. او در این فیلم هم مانند «چهارشنبه 19 اردیبهشت» اثر قبلی جلیلوند نقش پلیس را بازی کرده است. او در فیلم «گل نساء» به کارگردانی ستار چمنی گل هم بازی کرده بود که کاندیدای جایزه رمی در جشنواره هوستون آمریکا شده است.

با فعالیت های متعدد تلویزیونی داخ هم بسیاری آشنایی دارند، اما از آنجا که تئاتر نسبت به سینما و تلویزیون مخاطب کمتر و خاص تری دارد، شاید همه مخاطبان ندانند داخ در تئاتر هم فعال بوده و به تجربه های متفاوتی هم دست زده است، مثلا چندی پیش تئاتر «مرغ دریایی» نوشته چخوف را در قالبی متفاوت و بدون دیالوگ روی صحنه برد.

این هنرمند بتازگی به مهر گفته است قصد دارد در نیمه اول سال 97 نمایش «سیندرلا» را در مقام کارگردان روی صحنه ببرد. او در این باره گفته: قطعی ترین کاری که در حوزه تئاتر دارم، کارگردانی نمایش سیندرلا ست که بعد از تعطیلات نوروز 97 تمرین های آن را آغاز خواهم کرد.

او درباره نویسنده و موضوع این اثر نمایشی توضیح داد: نویسنده نمایش سیندرلا علیرضا حنیفی است که آن را برای گروه کودک و نوجوان نوشته ولی من گروه سنی نمایش را تغییر دادم و حنیفی این نمایشنامه را بازنویسی کرد.

داخ همچنین گفته قصد دارد نمایش سیندرلا را به شکلی مدرن و امروزی اجرا کند و در آن 18 بازیگر حضور خواهند داشت. هنوز سالن اجرای نمایش قطعی نشده است.

سیندرلا از افسانه هایی است که همواره در ایران و دیگر کشورها مورد توجه بوده است. سه سال پیش جلال تهرانی هم نمایشی با همین نام و با بازی بهنوش طباطبایی در تئاتر شهر روی صحنه برد.