آرشیو چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۸
جامعه
۱۷

افزایش اعتبار تغذیه کودکان و مادران دچار سوء تغذیه

رئیس مرکز برنامه ریزی و پژوهش کمیته امداد با بیان این که اعتبار تغذیه کودکان زیر پنج سال و مادران باردار و شیرده دچار سوءتغذیه در بودجه سال آینده کمیته امداد 30 درصد افزایش می یابد،گفت: بر این اساس اعتبار مصوب در این زمینه از 91 میلیارد به 118 میلیارد تومان افزایش پیدا می کند.

به گزارش جام جم، میرهاشم موسوی با اشاره به این که سال آینده بیشترین اعتبار کمیته امداد صرف توانمندسازی و خودکفایی مددجویان می شود، افزود: بر این اساس اعتبارات توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت 13 درصد افزایش می یابد.

وی با اشاره به این که یکی از برنامه های کمیته امداد برای سال 97 شناسایی و اولویت بندی نیازهای مددجویان و سطح بندی خدمات است، ادامه داد: تدوین نظام مددکاری، ایجاد مشاغل دانش بنیان، توسعه روش های الکترونیک در زمینه مشارکت مردمی و ارائه خدمات به مددجویان از سایر برنامه های این نهاد در سال آینده است.

موسوی عنوان کرد: گسترش فعالیت های فرهنگی، تداوم رویکرد توانمندسازی، توجه ویژه به مناطق محروم و مرزی، تداوم ارائه خدمات معوض به جای بلاعوض، شفاف سازی و واقعی سازی بودجه امداد و تقویت برون سپاری خدمات ازجمله رویکردهای برنامه وبودجه سال 97 خواهد بود. وی افزود: همچنین سال آینده اعتبارات اشتغال از محل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت 13 درصد، مسکن 12 درصد، تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی 10 درصد، کمک به تامین تجهیزات درمان بیماران صعب العلاج 10 درصد، امور فرهنگی مددجویان 8 درصد، بیمه خدمات درمانی 5 درصد و ازدواج و هزینه تحصیل دانش آموزان و دانشجویان 4 درصد افزایش خواهد یافت.