آرشیو چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۵۰۶۸
حوادث
۱۹

دستگیری گروگانگیران 100 هزار یورویی

اعضای باند گروگانگیری که با ربودن راننده وانت برای آزادی او درخواست صدهزار یورو کرده بودند، دستگیر شدند. متهمان از طریق تلگرام، فیلم شکنجه گروگان را برای خانواده اش فرستادند.

به گزارش جام جم، سردار قادر کریمی، فرمانده انتظامی خراسان رضوی در تشریح این آدم ربایی گفت: بعد از ظهر پنجشنبه، 17 اسفند یک دستگاه وانت پیکان که رانندگی آن را جوان 25 ساله تبعه خارجی به عهده داشت در مسیر میدان آزادی به سمت میدان جهاد حرکت می کرد که ناگهان اطراف میدان جمهوری اسلامی از سوی سرنشینان یک دستگاه پراید متوقف شد. سرنشینان مسلح پراید با تهدید به مرگ و استفاده از اسپری فلفل، راننده وانت را پیاده کردند و به محل نامعلومی بردند. وانت بار ضایعات داشت و پیرمرد و کودکی سرنشین آن بودند که آنها را در محل رها کردند.

وی افزود: پرونده گروگانگیری مسلحانه با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع به پلیس آگاهی ارسال شد و گروه زبده ای از کارآگاهان اداره جنایی پیگیری این پرونده را به عهده گرفتند.

سردار کریمی با اشاره به این که پیامک ها و تلفن های تهدیدآمیز گروگانگیران ساعتی بعد از وقوع جرم آغاز شد، ادامه داد:گروگانگیران در تماس با یکی از برادران راننده 25 ساله تقاضای صدهزار یورو کردند.آنان با تهدید به کشتن گروگان، فیلمی را نیز از طریق تلگرام ارسال کردند که نشان می داد راننده 25 ساله با غل و زنجیر در یک اتاق شکنجه می شود و اگر پول را نپردازند گروگان را با شلیک گلوله خواهند کشت.

وی خاطر نشان کرد: کارآگاهان با آموزش های لازم به خانواده گروگان، از آنها خواستند مبلغ 50 هزار یورو را طی یک قرار به گروگانگیران پرداخت کنند. بنابراین قرار مذکور با نظارت کارآگاهان در منطقه الهیه مشهد گذاشته شد و موتورسواری با برداشت ارزهای خارجی در بیابان های این منطقه و تاریکی شب ناپدید شد. در ادامه کارآگاهان موفق شدند مخفیگاه سردسته مسلح باند را در منطقه بلوار آزادی شناسایی کنند. سپس با هماهنگی مقام قضایی ساعت 2 بامداد دوشنبه، متهم را در حال استراحت در مخفیگاهش دستگیر کردند که در این عملیات یک قبضه سلاح کمری همراه مهمات و 50 هزار یورو ارز خارجی کشف شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی افزود: با اعترافات سردسته باند، بلافاصله عملیات شبانه کارآگاهان برای دستگیری دو متهم دیگر پرونده ادامه یافت و دو همدست دیگر او نیز در این عملیات دستگیر شدند. طبق بررسی های اولیه، انگیزه سردسته باند گروگانگیری از این اقدام مجرمانه، اخاذی بوده است.