آرشیو شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۳۱۱۱
سیاسی
۶

آیت الله جنتی: اگر داعش در عراق و سوریه شکسته شد باید قبر امام را ببوسیم

جماران: آیت الله احمد جنتی در تجدید میثاق اعضای مجلس خبرگان رهبری با آرمان های امام خمینی (ره) گفت: من هرچه درباره این امام عزیز مطالعه و فکر می کنم می بینم خیلی باید مطالعه کنیم تا ایشان را بشناسیم و آخر هم نخواهیم شناخت. در مقام مبارزه با مشرکین و کفار علی وار به جنگ دشمن آمد؛ بدون اینکه قدرتی برای آنها قائل شود.

او با اشاره به قصور ما در شناختن امام و شناساندن ایشان به جهانیان، گفت: روحیات و مقامات معنوی امام را مردم دنیا حتی در حدی که ما می دانیم نمی دانند. اگر روزی بتوانیم در دانشگاه های دنیا یا حتی دانشگاه های جهان اسلام مثل الازهر حضور پیدا کنیم و رشته امام شناسی را در دانشگاه ها و حوزه ها پیش بینی کنیم، می توانیم آنچه خدا به ما داده را به دیگران عرضه کنیم؛ چون هرچه بیشتر بشناسند، بیشتر علاقه مند می شوند.

او تاکید کرد: سعی کنیم فرهنگ ایثار و جهاد و شهادت را که امام بزرگوار پایه گذاری کردند در روحیه همه مردم تزریق کنیم و موج هایی که آمده تا آثار حضرت امام (ره) را محو کند، بشکنیم و روحیه ولایت فقیه را زنده نگه داریم و بدانیم هرچه داریم از ولایت فقیه داریم. اگر داعش در سوریه و عراق شکسته شد باید قبر امام را ببوسیم و بگوییم این شما هستید که راه جهاد و شهادت را باز کردید و مجاهدان رفتند و آنها را شکست دادند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری در پایان گفت: از برادر بزرگوارم حاج حسن آقا تشکر می کنم که محبت فرمودند و از ما پذیرایی می کنند و در این آستان مقدس خدمت می کنند و بهترین خدمتگزاران آستان هستند. امیدوارم خداوند توفیقاتشان را بیشتر کند و هرچه می توانند آثار امام را منتشر کنند. البته این کار را می کنید. از تهیه صحیفه امام تشکر می کنم؛ بسیار خوب است و من هم از آن استفاده می کنم. امیدواریم خداوند به شما طول عمر و به همه بازماندگان از حضرت امام (ره) طول عمر و عزت و عظمت بیشتر و ما را هم در پیروی از خط امام توفیق دهد.