آرشیو یکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶، شماره ۶۷۴۴
ایران زمین
۱۹

مسجد سلیمان آماده استقبال از میهمانان نوروزی

هوشنگ فرجی فر

مسجدسلیمان - بهار سرسبز و پرطراوت شهرستان های مسجدسلیمان، لالی، اندیکا و هفتگل در خوزستان که هر بهمن ماه با آوای طرب انگیزساز و کرنا و شکوفایی گل های بابونه، لاله عباسی و بوی معطر پونه در کنار چشمه ساران آغاز می شود، چشم هر بیننده ای را محوتماشای خود می کند.

مردم خونگرم و میهمان نواز قوم لر بختیاری نیز چون دیگر اقوام ایران زمین درآغازین روزهای تعطیلات نوروزی هرساله به استقبال بیش از نیم میلیون نفر از هموطنان خود از سراسر کشور می روند و با طبخ انواع غذاها و نوشیدنی های محلی پذیرای میهمانان و گردشگران ایرانی وخارجی می شوند. برگزاری همایش های نوروزی با برنامه ها و موسیقی های شاد محلی، چشمه های آب گوگرد منطقه گلگیر، صفه تاریخی سرمسجد، آبشارهای زیبای آرپناه، نخستین های مسجدسلیمان از جمله چاه شماره یک خاورمیانه، کارخانه تولید برق ایران، پالایشگاه نفت ایران و از همه مهم تر مجموعه پارک موزه صنعت نفت مسجدسلیمان خاطرات زیادی را در ذهن بازدیدکنندگان خواهد گذاشت.

«علیرضا گورویی» فرماندار و رئیس ستاد استقبال از میهمانان نوروزی مسجدسلیمان با بیان این مطلب که تمام تمهیدات لازم برای استراحت میهمانان نوروزی دراین شهرستان درنظرگرفته شده، افزود: در حال حاضر هتل دانشگاه آزاد، 120 کلاس درس، هتل جهانگردی، آماده سازی چند نقطه از شهر به عنوان کمپ اسکان میهمانان نوروزی، آماده سازی بسته های فرهنگی و نقشه و دفترچه های راهنمای گردشگری و نصب سرویس های بهداشتی بین راهی و درون شهری، استقرار اکیپ های بهداشتی و درمانی و امدادگری آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است. «ابوذرشجاعی» رئیس روابط عمومی شرکت بهره برداری نفت و گاز مسجدسلیمان نیز با بیان این مطلب که این شرکت تمام امکانات خود را جهت استقبال از میهمانان نوروزی به کار گرفته، گفت: بازدید از صنایع نفتی و گازی یک صدساله، برپایی سیاه چادرهای محلی درسطح شهر، پذیرایی با انواع غذاها ونوشیدنی های محلی از جمله دوغ، برپایی کمپ های تخصصی راهنمایی گردشگران و... ازجمله تمهیداتی است که به صورت رایگان دراختیار میهمانان نوروزی قرارخواهد گرفت.