آرشیو سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۴۲۹۵
بانک و بیمه
۱۲

مدیران بالای 30 سال خدمت بانک مرکزی بازنشسته شدند

یک زن فرمانده خط مقدم ارزی

بانک مرکزی در ابتدای سال جدید با تغییر و تحولات مدیریتی زیادی روبه رو بود که در مهم ترین آنها مسوولیت خط مقدم ارزی کشور در بانک مرکزی به یک زن سپرده شد. افسانه لک تبریز جانشین حسین یعقوبی در مدیریت کل بین الملل بانک مرکزی شد.

این مدیریت از آن جهت که مدیریت دارایی و بدهی های ارزی کشور را بر عهده دارد به عنوان هسته اصلی معاونت ارزی بانک مرکزی شناخته می شود. نحوه مدیریت دارایی ارزی ایران در خارج از کشور و تامین مالی ارزی از وظایف اصلی این بخش به حساب می آید. اداره کل بین الملل بانک مرکزی زیر نظر معاونت ارزی فعالیت می کند. افسانه لک تبریز دومین زن در یک دهه گذشته است که در این مسوولیت فعالیت خود را آغاز کرده است. سال ها قبل مینو کیانی راد نیز عهده دار چنین سمتی در بانک مرکزی شد و پس از آن به عنوان نخستین زن به عضویت در هیات عامل بانک مرکزی رسید.

شتاب بازنشستگی در بانک مرکزی

سپردن مدیریت دارایی و بدهی ارزی به یک زن ایرانی تنها اتفاق بانک مرکزی در سال جدید نبود. بخش زیادی از مدیران و نیروهای بالای 30 سال خدمت در این نهاد نیز در پایان سال بازنشسته شدند. در مهم ترین آنها مجید هاشمی مدیر عملیات و تعهدات ارزی به دلیل بازنشستگی از سمت خود کنار رفت. علی رضا مقتدایی، مدیرکل آمارهای اقتصادی نیز در پایان سال بازنشسته شد تا این پست نیز در انتظار مدیرکل جدیدی باشد.

دیگر جابه جایی ها

هیات عامل بانک مرکزی نیز در سال جاری با تغییر همراه است. حسین یعقوبی که سال گذشته به عنوان مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی مشغول به کار بود در سال جدید فعالیت خود را به عنوان معاون بین الملل آغاز کرده است. او جایگزین غلامعلی کامیاب در این سمت شد.معاونت بین الملل البته به دلیل آنکه هیچ زیر مجموعه ای ندارد از حساسیت کمتری در مقایسه با دیگر بخش های هیات عامل برخوردار است.