آرشیو سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۴۲۹۵
بورس کالا
۱۵
خبر بنگاه ها

برای اولین بار صورت گرفت

بومی سازی و تعویض کامل یکی از دیسک های واحد گندله سازی در فولاد مبارکه

گروه بنگاه ها: برای نخستین بار یکی از دیسک های واحد گندله سازی فولاد مبارکه با اتکا به تجربه و دانش فنی کارشناسان فولاد مبارکه و با همکاری شرکت های توانمند سازنده داخلی، به طور کامل بومی و در جریان تعمیرات سالانه این واحد جایگزین تجهیز فرسوده شد.

رحیم عبدی با بیان اینکه در خط تولید واحد گندله سازی فولاد مبارکه 8 دیسک نصب شده است، افزود: از ابتدای راه اندازی این واحد که حدود 25 سال پیش بوده است، این دیسک ها تمام وقت در حال کار بوده اند که این امر به مرور فرسودگی یکی از این تجهیزات و بروز عیوبی مانند خرابی چرخ دنده های محرک، خرابی بیرینگ اصلی، پوسیدگی بدنه و اجزا و همچنین دفرم شدن بدنه را به همراه داشت و تعویض آن را اجتناب ناپذیر کرده بود. فرهنگ دباغ نیا کارشناس تعمیرات واحد گندله سازی فولاد مبارکه نیز افزود: با توجه به شرایط دیسک، پروژه ساخت آن از طریق واحد بومی سازی تعریف شد و فرآیند ساخت و نصب آن با همکاری یکی از شرکت های صاحب تجربه در این زمینه در دستور کار قرار گرفت. در ادامه به منظور اجرای صحیح تمامی مراحل ساخت، ایستگاه های بازرسی تعریف شد و روند ساخت به صورت دائم رصد شد و پس از اتمام کار، تجهیز در کارگاه شرکت سازنده پیش مونتاژ و راه اندازی اولیه شد و بعد از حصول اطمینان از کارآیی آن، برای نصب به فولاد مبارکه حمل شد. وی خاطرنشان کرد: با توجه به ابعاد بزرگ این تجهیز (حدود 5/ 7 متر) و سنگین بودن اجزای آن و همچنین فضای محدود محوطه نصب و وجود تجهیزات بالادستی و پایین دستی، نحوه دمونتاژ تجهیز قدیمی و مونتاژ تجهیز جدید یکی از چالش های بزرگ این پروژه بود. بنابراین چند ماه قبل از آغاز فعالیت، در این خصوص جلسات متعددی با حضور پیمانکار نصب و بخش های مربوط برگزار و دستورالعمل اجرایی کار تدوین شد و ضمن بررسی تمامی جوانب کار، راهکارهای مناسب برای حل محدودیت های موجود استخراج شد.

دباغ نیا با بیان اینکه تعویض و نوسازی این دیسک در تعمیرات برنامه ریزی شده اسفند واحد گندله سازی با تلاش شبانه روزی کارکنان مرتبط با ایمنی کامل انجام شد، خاطرنشان کرد: پس از اتمام عملیات نصب دیسک جدید، تنظیمات آن نیز که در تولید گندله با سایزهای استاندارد بسیار مهم بود، با موفقیت کامل انجام شد و تجهیز در موعد مقرر در اختیار خط تولید قرار گرفت.