آرشیو سه‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۴۲۹۵
فرهنگ و هنر
۳۲

هفت هنر جهان

قدردانی از مارتین اسکورسیزی در جشنواره فیلم کن

انجمن کارگردانان فرانسه با اعطای جایزه کالسکه طلایی از مارتین اسکورسیزی کارگردان آمریکایی تقدیر می کند.به گزارش هنرآنلاین، این جایزه 9 مه در مراسم افتتاحیه این دوره بخش جنبی دو هفته کارگردانان فیلم کن به اسکورسیزی اعطا می شود.

انجمن کارگردانان فرانسه بانی جایزه کالسکه طلایی اعلام کرد، در پنجاهمین سالگرد خود مفتخر است از یک فیلم ساز برجسته و الهام بخش تقدیر می کند.جایزه یک عمر دستاورد بخش دو هفته کارگردانان اولین بار سال 2002 اعطا شد. کلینت ایستوود، نانی مورتی، جیم جارموش، دیوید کراننبرگ، جین کمپیون، آلن رنه، آنیس واردا و سال گذشته ورنر هرتسوگ از فیلم سازانی هستند که پیش از این جایزه کالسکه طلایی را دریافت کرده اند.اسکورسیزی این روزها روی فیلم گانگستری «ایرلندی» با بازی رابرت دنیرو، آل پاچینو، جو پشی، هاروی کایتل و آنا پاکویین کار می کند. او در 1976 با «راننده تاکسی» جایزه نخل طلای جشنواره کن را دریافت کرد و در 1985 با فیلم «دیروقت» در این جشنواره برنده جایزه بهترین کارگردان شد. او در 2007 برای فیلم «مردگان» جایزه اسکار بهترین کارگردانی را از آن خود کرد.

پریدن تام کروز از ارتفاع 25 هزار پایی

تام کروز، بازیگر «ماموریت غیرممکن» این بار در ارتفاع 25 هزار پایی از هلی کوپتر بیرون پرید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آسوشیتدپرس، کریستوفر مک کواری کارگردان «ماموریت غیرممکن-فال اوت» تصویری را در اینستاگرام به اشتراک گذاشته که کروز را در حال یک شیرین کاری فوق العاده نشان می دهد. وی زیر عکس نوشته است: «فقط یک شات. در ارتفاع 25 هزار پایی. در فشار 200 اتمسفر. در نوری که سه دقیقه دوام داشت. یک اکشن 2 دقیقه ای. شانسی که فقط یک بار در روز به دست می آید».کارگردان فیلم پیش تر هم عکس های دیگری از عملیات کروز منتشر کرده بود. تام کروز نیز عکسی از خودش در حال بیرون پریدن از هواپیما منتشر کرد و زیرش نوشت: پریدن.در ماه فوریه نیز کروز توییتی درباره یک صحنه مرگبار دیگر منتشر کرد و در آن خبر داد که مجبور شد هلی کوپتر را تعمیر کند.