آرشیو چهارشنبه ۱۵ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۴۲۹۶
بانک و بیمه
۱۳

خبر

بانک توسعه چین برای فقرزدایی 400 میلیارد یوآن وام می دهد

بانک توسعه چین برای تامین منابع مالی در پروژه های کاهش فقر در این کشور، 400 میلیارد یوآن در سال جاری میلادی وام می دهد. به گزارش خبرنگار ایبنا به نقل از شینهوا، بانک توسعه چین قصد دارد که در سال جاری میلادی 400 میلیارد یوآن معادل 77/ 63 میلیارد دلار در جهت حمایت از پروژه های کاهش فقر وام دهد.

در همین حال این بانک چینی در پروژه های مختلفی از قبیل ساخت زیرساخت ها، اسکان دوباره ساکنان بی بضاعت، توسعه صنایع محلی، بهداشت و درمان و آموزش در مناطق فقر زده تامین مالی خواهد کرد. پکن، فقر را به عنوان یکی از سه عرصه بحرانی در کنار پیشگیری از ریسک و آلودگی قرار داده است. چین در سال جاری میلادی قرار است که تعداد افراد فقیر را در مناطق روستایی تا بیش از 10 میلیون نفر کاهش دهد که از این تعداد 8/ 2 میلیون نفر از مناطق غیر قابل سکونت به مناطق قابل سکونت اسکان خواهند یافت. دولت چین قصد دارد تا سال 2020 میلادی فقر را در این کشور ریشه کن کند.

وضع مالیات ارزش افزوده بر ارزهای رمزنگار در تایلند

دولت تایلند اعلام کرد که تا 15 درصد مالیات ارزش افزوده برای تجارت با ارزهای رمزنگار وضع می کند. به گزارش ایبنا به نقل از نیکی ژاپن، رگولاتور مالی تایلند در حال برنامه ریزی برای وضع مالیات روی ارزهای رمزنگار به منظور جلوگیری از پولشویی و فعالیت های مجرمانه ای است که با داد و ستد ارز رمزنگار محقق می شود. در همین حال بعد از تشکیل جلسه کابینه دولت تایلند، پیشنهاد داده شد که تجار ارز رمزنگار باید تا 7 درصد مالیات ارزش افزوده پرداخت کنند و برای سود حاصل از ارزهای رمزنگار با خرید و فروش آن تا 15 درصد مالیات ارزش افزوده تعلق گیرد. البته طی ماه های گذشته در میان دولت های مختلف در 4 گوشه جهان یک جنش همگانی برای قانونمند کردن ارز رمزنگار یا سرکوب کردن آن به راه افتاده است.