آرشیو شنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۴۲۹۸
فرهنگ و هنر
۳۲

هفت هنر جهان

حکم زندان برای «سلمان خان» برای شکار غزال

شکار غزال کمیاب هندی در سال 1998 موجب شد تا دادگاهی در هند به تازگی سلمان خان، ستاره مطرح بالیوود را به پنج سال زندان محکوم کند. در حالی که دیگر بازیگران همراه وی شامل سیف علی خان، تبو، سونالی باندور و نیلام کوتاری بی گناه شناخته شده اند یک انجمن حمایت از حیوانات اعلام کرده قصد دارد دادخواستی برای مجرم شناخته شدن آنها نیز ارائه کند. به گزارش خبرگزاری مهر، سلمان خان کشتن دو غزال هندی را در جریان تیراندازی در دهکده ای در کنکانی در 2-1 اکتبر 1998 تکذیب کرده است. او بر مبنای قانون 51 حمایت از حیات وحش که حداکثر 6 سال و حداقل یک سال برای چنین اقدامی را تعیین کرده است، گناهکار شناخته شد.

خالق کارتون هایدی درگذشت

ایسائو تاکاهاتا، انیماتور ژاپنی خالق برخی از محبوب ترین انیمیشن های معاصر از جمله «هایدی دختر آلپ»، «آنه با موهای قرمز»، «مدفن کرم های شب تاب» و... روز پنج شنبه 5 آوریل در سن 82 سالگی درگذشت.

تاکاهاتا به همراه هایائو میازاکی کارگردان مشهور ژاپنی استودیو جیبلی را که یکی از تاثیرگذارترین استودیوهای انیمیشن سازی دنیاست، ایجاد کردند. تاکاهاتا در سال 1935 به دنیا آمد. او کار خود را از سال 1959 در استودیوی انیمیشن سازی Toei جایی که با هایائو میازاکی آشنا شد، آغاز کرد. وی بیش از 30 فیلم و سریال تلویزیونی در طول دوران کاری خود ساخت.