آرشیو یک‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۴۲۹۹
بازار دیجیتال
۲۶
نورسیده

هولولنز 2؛ تحولی جدید از مایکروسافت

آی تی ایران: با اینکه هنوز هدست هولولنز جدید مایکروسافت نهایی نشده است، اما با توجه به اخبار درز کرده، این هدست با تغییرات داخلی زیادی مواجه شده است. این تغییرات شامل پردازنده جدیدی به جای پردازنده اینتل است. براساس گفته ویندوز سنترال، هدست جدید می تواند سخت افزار جدیدی داشته باشد که این امکان به کمک جایگزینی پردازنده اینتل هولولنز با پردازنده ARM (آرم) میسر می شود.

این قضیه از چندین نظر جالب است. اول اینکه به این معنا خواهد بود که «هولولنز 2» یا هر اسم دیگری که خواهد داشت، می تواند بر روی پلت فرم همیشه متصل کامپیوتر مایکروسافت ساخته شود. این هدست همچنین می تواند قابلیت اتصال ال تی ای داشته باشد. اگر با کامپیوترهای همیشه متصل مایکروسافت آشنایی ندارید، لازم است بدانید در حقیقت لپ تاپ کوآلکامی است که با آنتن دهی و عمر باتری خارق العاده ای ساخته شده است. این به این معنی خواهد بود که پردازنده جدید هولولنز با اینکه قدرتمندتر خواهد بود اما در حقیقت شارژ کمتری مصرف خواهد کرد که این خود به پیشرفت جدید دیگری منجر می شود. مارک پولیفیز از شرکت مایکروسافت در پستی بر روی وبلاگش گفته است: هولولنزها یک پردازنده چندگانه خاص به نام واحد پردازنده هولوگرافیک یا HPU دارند. این بخش پردازش اطلاعاتی که از سنسورهای روی دستگاه دریافت می شود را برعهده دارد. این سنسورها شامل سنسور تشخیص عمق مایکروسافت، دوربین های دنبال کننده حرکت سر، واحد اولیه اندازه گیری و دوربین های مادون قرمز می شود. HPU بخشی است که هولولنز را به اولین کامپیوتر هولوگرافیک کامل دنیا (که هنوز هم مثل آن ساخته نشده است) تبدیل می کند.

بنابراین نسل بعدی HPUها که درون هولولنز 2 قرار دارند به خاطر تراشه کم مصرف آرم، قدرت و شارژ باتری بسیار بالایی خواهند داشت. از هولولنز 2 برای انجام محاسبات پیچیده استفاده خواهد شد. البته این محاسبات بدون محول کردن هر گونه کاری از جمله تشخیص صدا روی سرویس های خدماتی ابر خواهد بود. در گزارش ویندوز سنترال آمده است: هولولنز جدید در مقایسه با مدل قبلی پردازنده آرم خواهد داشت و ال تی ای را نیز پشتیبانی خواهد کرد. از این دو امکان برای محاسبات هولوگرافیک دقیق بهره گرفته می شود. هولولنز جدید نسبت به مدل قبلی تحرک و عمر باتری بیشتری خواهد داشت و اتصال آن نیز همواره برقرار خواهد بود. به نظر می رسد هولولنز 2 گستره دید وسیع تری خواهد داشت. امکانی که هولولنز اصلی به همان خاطر شهرت پیدا کرد. این تغییرات نه تنها هولولنز 2 را به دستگاه بهتری تبدیل می کنند، بلکه به نتایج خارق العاده دیگری نیز منجر می شوند. اگر مایکروسافت بخواهد در هولولنز 2، تراشه اینتل را با تراشه آر م عوض کند، دومین شرکت سرشناسی خواهد بود که به سمت استفاده از پردازنده های غیراینتلی برای بهترین محصول خود می رود.