آرشیو دو‌شنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۴۳۰۰
استان ها
۱۸

رشد 35 درصدی اشتغال زایی صنعتی در آذربایجان شرقی

رعنا نیک رفتار

دنیای اقتصاد – تبریز: رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: در سال 96 اشتغال زایی در واحدهای صنعتی و معدنی استان در پی صدور 456 فقره پروانه بهره برداری 35 درصد نسبت به سال 95 رشد یافت.

حسین نجاتی با اشاره به افزایش 2/ 56 درصدی تعداد پروانه های بهره برداری صادر شده در سال گذشته، افزود: با صدور این تعداد پروانه بهره برداری 13 هزار میلیارد ریال در واحدهای صنعتی و معدنی سرمایه گذاری و برای 5 هزار و 671 نفر زمینه اشتغال زایی ایجاد شد. وی اظهار کرد: آذربایجان شرقی با صدور این تعداد پروانه، میزان سرمایه گذاری و تعداد اشتغال زایی، موفق به کسب رتبه اول بین استان ها در 11 ماه سال گذشته شد.

نجاتی با اشاره به اینکه برای 210 فقره از پروانه های بهره برداری ایجادی صنعتی و معدنی 5 هزار و 805 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و 3016 نفر اشتغال زایی داشته است، گفت: در این زمینه آذربایجان شرقی رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داد.وی در خصوص میزان معافیت های گمرکی صادره گفت: در معافیت های گمرکی ماشین آلات نو با صدور 304 فقره به ارزش 74 میلیون دلار از نظر تعداد حدود 9/ 29 درصد و از نظر ارزش 5/ 13درصد نسبت به شاخص های مشابه سال 95 رشد نشان می دهد.