آرشیو سه‌شنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۷، شماره ۴۳۰۱
بازار دیجیتال
۲۶

نورسیده

استفاده از روبات ها در تاکستان ها برای صرفه جویی در آب

ایسنا: کمبود آب و کارگر در کالیفرنیا موجب شده است تا مزرعه داران به روبات ها روی بیاورند تا محصولاتشان را به صورت بهینه پرورش دهند. همه ما اکنون می دانیم که روبات ها در آینده کشاورزی نقش اساسی ایفا خواهند کرد. کشاورزان کالیفرنیایی در مواجهه با کمبود آب و کارگر، از محققان دانشگاه کالیفرنیا خواستند تا یک سیستم آبیاری که نیاز به حداقل منابع انسانی دارد، ابداع کنند.

سیستمی را که محققان ایجاد کردند، «آبیاری دقیق روبات» (RAPID) نام گرفت که از یک دستگاه برای نظارت و تنظیم گیرنده های آب متصل به خطوط آبیاری استفاده می کند. محققان برای پیشبرد و اصلاح این سیستم از سال 2016 تلاش کرده اند و «RAPID» در واقع نسخه دوم این پروژه است. موسسه مهندسان برق و الکترونیک (IEEE) در یک گزارش جدید، در مورد دریافت کمک مالی یک میلیون دلاری از وزارت کشاورزی صحبت می کند. این نشریه می گوید سرپرست گروه محققان و «استیو کارپین»، استاد دانشگاه UC، در حال آزمایش سیستم با استفاده از یک وسیله نقلیه بدون سرنشین هستند، اما قصد نهایی آنها، ساخت یک ماشین تخصصی برای این سیستم است. روبات «RAPID» دارای GPS است، بنابراین می تواند مسیر خود را در اطراف تاکستان ها نقشه بندی کند و روی تصاویر پهپادها و تصاویر ماهواره ای برای زیر نظر داشتن آب و هوا تکیه می کند. این سیستم همچنین یک دستگیره خواهد داشت تا بتواند جریان آب را افزایش یا کاهش دهد. سیستم های آبیاری قطره ای در حال حاضر مقدار آب یکسانی را به کل تاکستان ها می رسانند، اما این به دور از ایده آل است، زیرا سطح رطوبت خاک و شرایط دیگر می تواند در مناطق مختلف تاکستان و مزرعه با مساحت چند هکتاری متفاوت باشد.

تولید دوربین قدرتمند در صدسالگی پاناسونیک

خبرگزاری مهر: شرکت پاناسونیک همزمان با صدمین سالگرد تاسیس خود محصولات متنوعی را روانه بازار کرده که یکی از آنها بیشتر از بقیه مورد توجه قرار گرفته است. این محصول یک دوربین حرفه ای فوق دقیق به نام AK-UC4000 است که دقت تصاویر آن به 4.4K می رسد و می تواند در هر ثانیه حداکثر 240 فریم را ثبت کند. بنابراین دوربین یادشده برای فیلمبرداری از صحنه های آهسته گزینه ای بسیار مناسب محسوب می شود. ازجمله دیگر تولیدات پاناسونیک می توان به دوربین های فیلمبرداری ساده تر AU-EVA1 و AK-UC4000 و همین طور دوربین استودیویی فوق دقیق AK-UC4000 اشاره کرد که البته قرار است از سال 2018 برای فروش عمومی عرضه شود. پاناسونیک نمونه هایی از این تولیدات را در نمایشگاه NAB 2018 که توسط انجمن ملی پخش کنندگان آمریکا در شهر لاس وگاس آمریکا برگزاری می شود در معرض دید علاقه مندان قرار می دهد.